۳۶ ماهگی: ترجیح دادن یکی از والدین

۳۵ ماهگی کودک شما حالا تمام شده و او وارد ماه ۳۶ زندگی‌اش شده است. در این مطلب با بخشی از نکات زندگی یک کودک ۳۵ ماهه آشنا شوید.

ترجیح دادن یکی از والدین

اگر فرزند شما هم شروع به ترجیح یکی از والدین به دیگری کرده و شما والدی هستید که او انتخاب نکرده است، سعی کنید منطقی باشید و این موضوع را به خودتان نگیرید. به عنوان مثال، کودک شما ممکن است یک روز تصمیم بگیرد که فقط همسرتان می‌تواند داستان قبل از خوابش را بخواند، نه شما و شاید بهترین کار این باشد که فکر کنید کار شما مدتی سبک‌تر خواهد بود. اما دلیل این اتفاق چیست؟

گاهی اوقات دلیل این رفتار عادت است. مثلاً اگر هر روز شما فرزندتان را به مهدکودک می‌برید، وقتی یک روز همسرتان این کار را انجام دهد، باعث شود کودک بدخلقی یا مخالفت کند. یک مورد بدیهی‌تر این است که کودک از والدی که در سفر بوده دوری کند. این دوری جستن کودک در حقیقت روش فرزند شما برای گفتن چنین واقعیت‌‌هایی است: «من خیلی دلم برای تو تنگ شد.»، «دوست نداشتم که از پیشم رفتی.»، «من می‌ترسم که تو دوباره این کار رو بکنی.»

اما باید بدانید که این اتفاق و شاید هوسی موقتی هستند، پس اگر شمایید که کنار گذاشته شده‌اید، موضوع را شخصی نکنید و به خودتان نگیرید، چون الان تنها چیزی که کودکتان واقعاً می‌خواهد، حتی اگر برعکسش را رفتار کند، خود شما هستید. پس برنامه‌ٔ روزمره‌ٔ خود با فرزندتان را ادامه دهید تا بعد از مدتی همه چیز به حالت عادی برگردد. هر کاری انجام می‌دهید، سعی نکنید محبت فرزندتان را با اسباب‌بازی‌های ویژه یا شل کردن قوانین بخرید، چون با این کار، شما یک پیام غلط به کودک می‌دهید و عادت بدی را ایجاد می‌کنید.

اگر هم در حال حاضر شما والد محبوب کودک هستید، همراه همسرتان تعدادی فعالیت و بازی مناسب انتخاب کنید که با والد دیگر انجام شود تا بتوانید شما هم کمی استراحت کنید.

مطلب چرا کودک مادر را به پدر ترجیح می‌دهد یا برعکس؟ را بخوانید.

نکتهٔ والدین: خستگی بازی با کودک

بازی با یک کودک خردسال گاهی می‌تواند برای بزرگسالان خسته‌کننده باشد. آنها خیلی رئیس‌بازی درمی‌آورند، عجول و دمدمی‌مزاج هستند و دوست دارند هر کاری را بارها و بارها انجام دهند.

در چنین مواقعی، از تشویق گهگاهی فرزندتان به تنها بازی کردن احساس گناه نکنید. همچنین به دنبال فعالیت‌های جایگزین دیگری باشید که بتوانید بدون کلافه شدن با هم انجام دهید. به عنوان مثال، آشپزی، باغبانی، بازی کردن در خارج از خانه یا پیاده‌روی را امتحان کنید یا بگذارید وقتی شما کار می‌کنید کودکتان پشت یک میز کوتاه کودک بنشیند و از کار کردن شما تقلید کند یا موقع آشپزی شما، با اسباب‌بازی‌هایش مشابه کار شما را انجام دهد.

در مورد ایمنی کودک بیرون از خانه بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط