چطور چربی موها را کاهش دهیم؟

اگر شما هم موهای چربی داشته باشید، احتمالاً برایتان پیش آمده است که صبح موهایتان را شسته‌اید و آنها را آراسته‌اید تا خوب به نظر برسند. همه چیز عالی به نظر می‌رسد تا اینکه بعد از گذشت چند ساعت نگاهی توی آینه به خودتان می‌اندازید. موهایتان طوری چرب و روغنی به نظر می‌رسند که انگار اصلاً رنگ آب را هم ندیده‌اند. با استفاده از این نکته‌ها می‌توانید با این مشکل مقابله کنید.

۱. فقط به پایین موها نرم‌کننده بزنید

اگر می‌خواهید از نرم‌کننده استفاده کنید بهتر است مراقب باشید، چون استفاده از نرم‌کننده برای کل سطح موهایتان باعث می‌شود که وزن مو پایین بیاید و ریشهٔ آن چرب شود. در عوض می‌توانید نرم‌کننده را تنها برای نیمهٔ پایینی موهایتان به کار ببرید.

۲. به موهایتان دست نزنید

بهتر است کاری کنید که موهایتان چندان با دست‌ها و صورتتان در تماس نباشند، زیرا انگشت‌های دست و صورت هر دو چربی‌ای تولید می‌کنند که به راحتی به موهای شما منتقل خواهد شد. از بازی کردن با موهایتان اجتناب کنید و مدل موهایتان را طوری انتخاب نکنید که مو توی صورتتان بریزد یا بیش از حد با آن در تماس باشد.

۳. موهایتان را کمتر بشویید

شاید این حرف کاملاً غیرمعمول و بی‌منطق به نظر برسد، اما اگر ریشهٔ موهایتان در حال حاضر بیش از حد چرب است، هر چقدر بیشتر برای از بین بردن چربی تلاش کنید چربی بیشتری جایگزین می‌شود. این کار باعث می‌شود موهایتان در مدت کوتاه‌تری چرب شود. پس اگر هر روز موهایتان را می‌شویید، این کار را یک روز در میان انجام بدهید و اگر یک روز در میان این کار را انجام می‌دهید، آن را به سه یا چهار روز یک بار برسانید.

۴.گاهی از پودر بچه استفاده کنید

اگر روش‌های سنتی را ترجیح می‌دهید، پس به جای استفاده از شامپوهای خشک از پودر بچه استفاده کنید. کمی پودر بچه روی ریشهٔ مو بپاشید و آن را مالش دهید. اگر موهایتان مشکی تیره است و پودر بچه سفیدی بیش از حدی به جا می‌گذارد، می‌توانید کمی پودر کاکائو با آن مخلوط کنید.

۵.ماسک جوش شیرین و گلاب بسازید

جوش شیرین میزان اسیدی بودن پوست سرتان را کنترل می‌کند و از طرفی جلوی چرب شدن بیش از حد موها را نیز می‌گیرد. درست کردن یک ماسک مو با جوش شیرین و گلاب باعث می‌شود از شر چربی موهایتان خلاص شوید. برای ساخت این ماسک مو یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با چند قطره گلاب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. این خمیر را به‌ مدت پنج تا ۱۰ دقیقه روی پوست سر بگذارید و سپس با آب سرد بشویید.

۶. از ماسک بلغور جو و آبلیمو استفاده کنید

ترکیب بلغور جو دوسر و آبلیمو با چربی اضافهٔ موهایتان مقابله خواهد کرد و موهایی درخشان و نرم برایتان به جا خواهد گذاشت. برای درست کردن این ماسک آب یک لیموی بزرگ را بگیرید و داخل یک کاسه بریزید، بعد دو قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر به آن اضافه کنید و چند قطره آب روی آن بریزید. این مخلوط را آن‌قدر هم بزنید تا خمیری سفت به دست آید و آن را به‌ مدت ۲۰ دقیقه روی موهایتان بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط