راه‌هایی برای مراقبت از موی خشک

اگر موهای شما رطوبت و درخشش لازم را ندارند و نمی‌توانید آنها را هر طوری که می‌خواهید حالت بدهید، احتمالاً موهای شما خشک است. مراقبت از موهای خشک مثل مراقبت از یک گیاه ظریف است و باید با احتیاط با آن برخورد کنید، اما درمان خشکی موها چندان هم کار دشواری نیست و تنها نیاز به چند راه‌حل ساده دارد. راه‌حل‌هایی که امروز با شما در میان می‌گذاریم باعث می‌شوند موهایتان دوباره سرحال و درخشان شوند.

ماساژ کره‌ای

کره می‌تواند باعث شادابی و درخشندگی موهای شما شود. اگر موهای خشکی دارید، مقدار کمی کره بردارید و روی آن قرار دهید. موهایتان را ماساژ دهید تا کره کاملاً جذب شود. یک کلاه حمام یا پلاستیک روی موهایتان بکشید تا تمام موها را بپوشاند و یک ساعت به همین صورت باقی بمانید. بعد مثل همیشه موهایتان را شامپو بزنید و بشویید تا کره از موها خارج شود.

یک فنجان چای برای موها

شاید فکر کنید چای فقط یک نوشیدنی برای رفع خستگی است اما خوب است بدانید که می‌توانید از آن برای درخشندگی موهایتان هم استفاده کنید. یک لیوان چای تازه‌دم آماده کنید و بعد از شستن موها با شامپو، ‌چای را روی موهایتان بریزید. یادتان باشد که چای باعث پررنگ شدن مو می‌شود، پس برای موهای طلایی از چای بابونه و برای موهای مشکی از چای سیاه استفاده کنید تا رنگ مو تثبیت شود.

ماسک ماست و عسل و روغن

شاید این‌طور به نظرتان برسد که عسل چیزی نیست که آدم بتواند به موهایش بزند. عسل به طور کلی یکی از چسبناک‌ترین عناصری است که در طبیعت می‌شود پیدا کرد، اما وقتی یک قاشق عسل را با یک چهارم لیوان ماست و یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید تبدیل به ترکیبی فوق‌العاده برای از بین بردن خشکی موهای شما می‌شود. پیش از استفاده از این ماسک کمی موهایتان را مرطوب کنید و بگذارید ماسک ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی مو بماند و سپس آن را بشویید.

تخم‌مرغ بهترین درمان موهای خشک

تخم‌مرغ منبع کاملی از انواع ویتامین‌ها، پروتئین و مواد معدنی است. برای درست کردن یک ماسک موی مناسب موهای خشک اول زردهٔ یک عدد تخم‌مرغ را جدا کنید و خوب هم بزنید. یک لیوان شیر، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و آب نصف یک لیموی متوسط را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید. ترکیب به‌دست‌آمده را روی پوست سرتان بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس موهایتان را با آب ولرم و شامپو خوب تمیز کنید.

شیرموزی مخصوص موها

ترکیب شیر و موز شاید آن‌قدر خوشمزه باشد که دلمان نیاید از خوردنش بگذریم، اما گاهی موهای ما هم نیاز به یک خوراکی خوشمزه دارند. برای درست کردن یک ماسک مو اول یک عدد موز را با کمک یک چنگال له کنید. یک لیوان شیر و دو قاشق چای‌خوری کاکائو به این ترکیب اضافه و کاملاً مخلوط کنید. این ترکیب را روی تمام سطح موهایتان بمالید و قبل از شستن آن با آب و شامپو بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط