زیباتر لبخند بزنید

به هر حال هر کسی باید روی لبخندش حساب ویژه‌ای باز کند. کافی است به عکس‌های سیاست‌مداران بزرگ یا تاجران موفق نگاهی بیندازید، ببینید چه چهرهٔ صمیمی و قانع‌کننده‌ای دارند و همگی چه لبخند زیبایی بر لب دارند. یادتان باشد اگر شما هم لبخندی به همان زیبایی داشته باشید، در واقع نیمی از راه را طی کرده‌اید و موفقیت تنها چند قدم با شما فاصله خواهد داشت. از اینها که بگذریم، کسی دوست ندارد از شدت درد دندان مدام یک لیوان آب و یک بسته قرص مسکن همراه خودش این‌طرف و آن‌طرف ببرد. پس از همین امروز گام بلندی برای رسیدن به سلامتی و موفقیت بردارید و این نکات را به یاد داشته باشید.

با سیب و هویج مسواک بزنید

آن دسته از مواد غذایی که سفت یا ترد هستند می‌توانند به تمیز کردن دندان‌ها کمک کنند. پیش از این از سیب نام بردیم که به‌ عنوان مسواک طبیعی هم شناخته می‌شود؛ از دیگر مواد غذایی پاک‌کننده می‌توان به هویج خام، کرفس و پاپ‌کورن اشاره کرد. اگر می‌دانید که بعد از مصرف وعدۀ غذایی قادر نخواهید بود مسواک بزنید، برای گرفتن نتیجۀ مطلوب بهتر است غذاهای پاک‌کننده را در آخرین قسمت وعده‌ٔ غذایی قرار دهید.

تمرین کنید که با چشم بسته هم نخ‌دندان بکشید

اگر بتوانید بدون نگاه کردن در آینه مسیر نخ‌دندان را مشخص کنید، می‌توانید در ماشین، پشت میز کار، در تختخواب و حتی درست پیش از قرارهای مهم کاری از نخ‌دندان استفاده کنید. در این‌ صورت چند بسته نخ‌دندان خریداری و آنها را در ماشین خود، روی میزتان، توی کیف پول، گوشۀ سامسونت و روی دراور کنار تختخوابتان جاسازی کنید.

به سراغ سبک زندگی مناسب بروید

اگر سیگار می‌کشید یا زیاد چای می‌نوشید، نباید انتظار داشته باشید دندان‌هایتان مثل مروارید سفید باشند. دیگر عواملی که می‌توان آنها را در سیاه شدن دندان مقصر دانست نوشابه‌ها، آب گوشت و آبمیوه‌های تیره‌رنگ هستند. به‌طورکلی هر غذایی که پیش از وارد شدن به دهان شما رنگی تیره دارد می‌تواند باعث لکه‌دار شدن دندان‌هایتان شود. بعد از خوردن یا نوشیدن چنین غذاهایی فوراً مسواک بزنید یا از سفیدکننده‌ها استفاده کنید. یک روش ساده برای پاک کردن دندان‌ها هم خوردن سیب است.

مسواک خود را عوض کنید

باید حداقل هر دو سه ماه یک‌‌ بار مسواک یا سری مسواک‌برقی خود را عوض کنید. در غیر این صورت با مسواک زدن تنها باکتری‌ها را به دهان خود منتقل می‌کنید. بهترین راه برای مسواک زدن نیز این است که مسواک را در زاویه‌ای ۴۵ درجه‌ای با لثۀ خود بگیرید و به‌ جای حرکت مستقیم در امتداد دندان‌ها، مسواک را با حرکتی چرخشی روی دندان‌ها بکشید. همچنین بهتر است مسواک را مثل یک خودکار در دست بگیرید و از این طریق از وارد آوردن فشار زیاد به دندان‌ها جلوگیری کنید.

دهانتان را خوش‌بو نگه دارید

برای سنجیدن خوش‌بو بودن دهان، زبانتان را به کف دست خود بزنید و تا وقتی که هنوز خیس است آن را بو کنید. اگر بوی خاصی احساس کردید، بهتر است همان موقع یک قرص نعنا بدون شکر در دهانتان بگذارید. اگر می‌خواهید از دهان‌شویه استفاده کنید بهتر است اطمینان حاصل کنید که فاقد الکل باشد. اکثر دهان‌شویه‌های موجود در بازار الکل زیادی دارند که موجب خشک شدن بافت دهان شما شده و آن را در برابر باکتری‌ها حساس می‌کنند.

هفته‌ای دو بار دندان‌هایتان را با آب نمک خوراکی بشویید

این کار لکه‌ها را پاک می‌کند و موجب سفیدی دندان‌ها می‌شود. در این شیوه لازم نیست نمک را جایگزین خمیردندان کنید. کمی آب نمک رقیق درست کنید و آن را چند بار غرغره کنید.

زبان خود را تمیز کنید

هر روز صبح از یک لیسۀ زبان استفاده کنید تا پلاک‌های شکل‌گرفته روی زبان را پاک کرده و نفس خود را تازه کنید. یکی از علل اصلی اختلال در نفس کشیدن جمع‌ شدن باکتری‌ها روی زبان است که با تمیز کردن روزانۀ زبان می‌توانید از آن اجتناب کنید. علاوه بر این، استفاده از یک لیسۀ زبان بسیار اثرگذارتر از تمیز کردن زبان با مسواک است.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط