نشستن رو به عقب بچه‌ها در صندلی‌ ماشین کودک مهم است

نشستن رو به عقب بچه‌ها در صندلی‌ ماشین کودک مهم است

حضور و ایمنی نادرست کودکان در وسایل نقلیهٔ موتوری یکی از علل اصلی مرگ آنها در تصادفات است. بنابراین توجه به استفادهٔ درست از صندلی ایمنی مخصوص کودک در خودرو یک توصیه‌ٔ ایمنی مهم است. تحقیقات نشان می‌دهد که نشستن در صندلی ایمنی ماشین مخصوص کودکان یا بوستر و صندلی بالابر مناسب می‌تواند خطر مرگ یا آسیب جدی کودک را بیش از ۷۰ درصد کاهش دهد. در این مطلب با برخی از دستورالعمل‌های معتبر بهروز برای نحوهٔ نشستن کودکان در صندلی ایمنی ماشین مخصوص کودکان آشنا شوید.

نشستن رو به عقب در صندلی‌ ماشین کودک

برای حفظ ایمنی کودکتان در صندلی خودرو مخصوص کودک نکات زیر را جدی بگیرید:

  • در صورت تصادف اتومبیل، صندلی‌ ایمنی ماشین کودک در وضعیت نصب‌شده رو به عقب برای محافظت از بچه‌های خردسال در برابر صدمات سر و نخاع بهترین روش قرارگیری در خودروی شماست و کارشناسان می‌گویند کودکان خود تا وقتی برای نشستن در صندلی‌ ایمنی ماشین مخصوص کودک بزرگ می‌شوند در وضعیت رو به عقب نگه دارید.
  • برای کمک به محافظت از کودک خود هنگام سوار شدن در خودرو، او را تا زمانی که از محدودیت قد و وزن تعیین‌شده برای صندلی فراتر می‌رود، در وضعیت رو به عقب نگه دارید.
  • بچه‌ها باید تا مدت‌ها پس از دومین سالگرد تولد خود در یک صندلی ایمنی رو به عقب بمانند.
  • حتی امروزه بیشتر تولیدکنندگان، صندلی‌های رو به عقبی تولید می‌کنند که کودکانی با وزن حداکثر ۱۸ کیلوگرم را در خود جای می‌دهند، این به بیشتر کودکان اجازه می‌دهد تا حدود چهار سالگی از آنها استفاده کنند.
  • وقتی کودکتان از محدودیت‌های تعیین‌شده برای صندلی ایمنی رو به عقب فراتر رفت، او را در صندلی ایمنی رو به جلو قرار دهید و این رویه را تا وقتی برای این صندلی بزرگ شود، ادامه دهید. بیشتر صندلی‌های رو به جلو می‌توانند بچه‌ها را تا وزن حداقل ۲۷ کیلوگرم در خود جای دهند.
  • وقتی کودک برای نشستن در صندلی ایمنی رو به جلو بزرگ شد، او را روی صندلی بالابر مخصوص خودرو قرار دهید و با بستن قطعی کمربند خودرو ایمنی‌اش را حفظ کنید و این رویه را تا زمانی که بدون بالابر به طور مناسب به کمربند خودرو برسد، ادامه دهید، یعنی معمولاً وقتی که به قد ۱۴۴ سانتی‌متر می‌رسد.
  • همه‌ٔ بچه‌های كوچک‌تر از ۱۳ سال باید در صندلی عقب بنشینند و کمربند خود را ببندند.

اگر مطمئن نیستید که محدودیت قد و وزن برای صندلی ایمنی کودک شما در ماشین چقدر است، کتابچه‌ٔ راهنمای محصول را بررسی کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط