شروع ورزش‌های گروهی برای کودک

شروع ورزش‌های گروهی برای کودک

اگر می‌خواهید کودکتان را در یک ورزش گروهی شرکت دهید یا او را در کلاس‌های مختلفی مثل یک تیم فوتبال ثبت‌نام کنید باید از قبل نکاتی را در مورد سن شروع یک ورزش گروهی برای کودک و چگونگی شروع آن بدانید. در این مطلب با سن شروع ورزش‌های گروهی برای بچه‌ها، نحوهٔ شروع شرکت کودک در یک ورزش گروهی و نکاتی برای شروع ورزش کودکان آشنا شوید.

ورزش‌های گروهی و کودکان

سن شروع ورزش‌های گروهی برای بچه‌ها

اگر کودکتان از شوت زدن به توپ با سایر بچه‌های همسن خود لذت می‌برد، تشویق او هیچ اشکالی ندارد. اما تأکید شما باید روی تفریح و ورزش باشد، نه روی رقابت.

بیشتر کودکان سه ساله برای شرکت در ورزش‌های گروهی خیلی کوچک هستند، اما برخی از کودکان چهار ساله ممکن است از انجام یک بازی غیررسمی فوتبال یا تی‌بال لذت زیادی ببرند. به‌طورکلی، کارشناسان توصیه می‌کنند برای معرفی ورزش‌های گروهی تا سن شش سالگی صبر کنید، زیرا تعداد کمی از بچه‌ها مفهوم کار گروهی را تا این سن درک می‌کنند. کودکان خردسال باید بیشتر وقت خود را صرف بازی آزاد مثل دویدن، پریدن و بازی‌های تعقیب و گریزی معمولی کنند.

نحوهٔ شروع شرکت کودک در یک ورزش گروهی

با این حال، سرعت رشد و بالغ شدن هیچ دو کودکی یکسان نیست، بنابراین به طور خودکار ورزش را از برنامهٔ کودک خود حذف نکنید. بسیاری از لیگ‌های ورزشی مخصوص کودکان بسیار خردسال وجود دارند که در آن بچه‌ها باید پیراهن تیم خود را بپوشند، در زمین صف‌آرایی کنند و سپس فقط به دنبال توپ یا به دنیال یکدیگر بدوند. بنابراین، اگر کودک شما مشتاق است، به دنبال یک تیم خوب بگردید.

یادتان باشد تا زمانی که او سرگرم می‌شود و برای شرکت در آن تیم تحت فشار قرار نمی‌گیرد، هیچ مشکلی وجود ندارد و فرقی نمی‌کند او به طور فعال یک استراتژی دفاعی را دنبال کند یا فقط به اطراف بدود و کمی ورزش کند.

نکاتی برای شروع ورزش گروهی کودکان

وادار کردن کودکان خردسال برای ستاره شدن در هر ورزشی ممکن است آنها را از فعالیتی که باید منبع یک لذت مادام‌العمر برایشان باشد، بیزار کند. پس چند نکته را برای شروع ورزش در هر زمان و سنی برای کودکتان در نظر داشته باشید:

زمان بازی: یک «بازی» 20 دقیقه‌ای یا حتی کمتر برای بچه‌های این سن کافی و وافی است. البته تأکید نباید روی برد و باخت باشد، بلکه باید روی لذت بردن از این فعالیت تأکید شود.

دستورالعمل‌های کم و خلاصه: دامنۀ توجه کودک خردسال شما کوتاه است، بنابراین او فقط می‌تواند تعداد محدودی دستورالعمل را دنبال کند و به این زودی‌ها جزئیات و ریزه‌کاری‌های یک بازی را متوجه نمی‌شود. در واقع، او احتمالاً فقط می‌تواند دو یا سه دستور را به طور همزمان انجام دهد، مثلاً می‌توانید بگویید: «وقتی داری می‌دوی، با پا به توپ ضربه بزن و بعد شوتش کن توی تور» یا «سعی کن توپ رو از بازیکن مقابل بگیری و بعد باهاش بدوی».

ارزش‌های اخلاقی: اگر بتوانید ارزش‌های اخلاقی مهم دیگر، مانند به اشتراک‌گذاری و نوبت گرفتن را در آن بگنجانید هم، کمک زیادی به کودک خود در مسیر آموزش و رشدش کرده‌اید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط