چگونه پرستار بچه را برای کار آماده کنید؟

بعد از پیدا کردن یک مرکز خدمات پرستاری و معرفی یک پرستار برای کودکتان، شما می‌توانید برای شروع از آنها بخواهید تا پرستار منتخب چند بار قبل از استخدام کامل برای آزمودن همه چیز به خانهٔ شما بیاید تا با یکدیگر بیشتر آشنا شوید یا اگر خود مرکز خدمات پرستاری پیشنهادی در این مورد دارند آن را بررسی کنید، چون ممکن است شما ناگهان ببینید از عملکرد پرستارتان راضی نیستید و بخواهید که از ابتدا سختگیرانه‌تر پیش بروید تا بعدها نه دچار مشکل شوید و نه چند بار مجبور به عوض کردن پرستار کودکتان. در این مطلب می‌توانید با نکاتی برای شروع کار پرستارهای نازنین کودکان آشنا شوید.

نکای برای شروع کار پرستار بچه

قبل از شروع و در حین کار پرستار بچه می‌توانید موارد زیر را برای او توضیح بدهید تا کارها آسان‌تر شود:

اطلاعات ضروری را در اختیارش بگذارید: همهٔ اطلاعاتی را که فکر می‌کنید نیاز داشته باشد مثل شماره تلفن‌های اضطراری برایش جایی مشخص بگذارید. به خاطر داشته باشید که شماره موبایل خود و شماره تلفن و آدرس جایی را که در آن خواهید بود نیز برایش بگذارید، به ویژه اگر جایی می‌روید که باید گوشی خود را خاموش کنید یا ممکن است صدای زنگش را نشنوید.

جای همه چیز را به او یاد بدهید: مطمئن شوید که جای همه چیز را مثل محل تمام وسایل ضروری کودک یاد گرفته است. همچنین محل خروج اضطراری، دستگاه اعلام خطر حریق و کپسول آتش‌نشانی را به او نشان دهید. اگر سیستم هشدار خطر دارید، نحوهٔ کارش را به او یاد بدهید و اطمینان حاصل کنید که جای جعبهٔ کمک‌های اولیه و نحوهٔ استفاده از آنها را نیز می‌داند.

برای او توضیح دهید که به چه کسانی اعتماد کند: نسبت و میزان اجازهٔ اعتماد به اطرافیان قابل اعتمادتان را برایش توضیح دهید تا اگر در فاصلهٔ نسبتاً دوری از خانه خواهید بود،‌ خیالتان راحت باشد که او در صورت نیاز به کمک می‌داند چطور با همسایه‌ها یا اقوامی که در آن نزدیکی زندگی می‌کنند و خود شما از آنها خواسته‌اید تماس بگیرد.

به تبحر و مهارتش دقت کنید: به نحوهٔ عوض کردن پوشک کودک توسط او نگاه کنید و به شیوه‌های او برای بغل کردن، غذا دادن، خواباندن یا حرف زدن با کودکتان نیز دقت کنید.

برنامهٔ روزانهٔ کودکتان را به او بگویید: مراسم روتین قبل از خواب کودک و روال حمام و غذا خوردن او را برایش توضیح دهید. اگر برای کودک آشپزی خواهد کرد یا غذایی را گرم می‌کند، ‌کار با اجاق گاز را به او نشان دهید، حتی اگر بلد باشد. اگر به کودکتان شیر مادر یا شیر خشک می‌دهید، ‌اطمینان حاصل کنید که روش صحیح آماده کردن شیر خشک را می‌داند.

قوانین را برایش توضیح دهید: پیشاپیش به او بگویید که کودکتان چه کارهایی را می‌تواند و کدام‌ها را نباید انجام دهد و همچنین چه چیزهایی برای کودکان بزرگ‌تر ممنوع است. همچنین در مورد تمام قوانین خانه به مرور با او صحبت کنید تا با اطلاعات زیاد و سختی ناگهان او را کلافه نکنید.

برای شروع این موارد می‌تواند کافی باشد اما برای اطلاعات بیشتر می‌توانید دربارهٔ برقراری یک ارتباط خوب با پرستار، مصاحبه با پرستار کودک و نشانه‌های یک پرستار خوب و علائم نامناسب بودن یک پرستار تحقیق و مطالعه کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط