۴۸ فعالیت بدنی مفرح برای کودکان

۴۸ فعالیت بدنی مفرح برای کودکان

اگر شما هم یک کودک زیر پنج سال در خانه دارید، حتماً می‌دانید که تلاش برای همگام شدن با بچه‌های پرانرژی در این سن‌ها چقدر دشوار است. کودکان خردسال نه تنها نیازمند تحرک زیادی هستند، بلکه به تنوع زیادی نیز نیاز دارند. بنابراین علاوه بر این‌که اختصاص دادن زمان کافی به بازی بدون ساختار و فعالانه ضروری است، داشتن تعداد زیادی فعالیت سرگرم‌کننده و ساده نیز مهم است. این فعالیت‌ها باید از نوعی باشند که به کودکان کمک ‌کنند فعال شوند و مهارت‌های خود را به شیوه‌های مختلف توسعه دهند. در این مطلب با 4۸ فعالیت سرگرم‌کننده برای بچه‌ها آشنا شوید.

4۸ فعالیت بدنی مفرح برای کودکان دو تا چهار سال

فهرست زیر جزء بهترین فهرست‌های راهنما برای قرارهای بازی و اوقاتی است که بچه‌ها در خانه می‌گذرانند. شرایط هرچه باشد، بازۀ توجه کوتاه بچه‌ها به این معناست که آماده داشتن چند تا از این فعالیت‌ها به شما کمک زیادی خواهد کرد. بچه‌ها خیلی زود از یک فعالیت خسته می‌شوند و شما باید فعالیت بعدی را آماده داشته باشید.

مهم‌ترین مهارت چه برای بچه‌ها و چه در دنیای بزرگ‌ترها، مهارت خندیدن است.

۱. راه رفتن حیوانات

در داخل یا خارج از خانه، کودک خود را تشویق کنید که مثل مار بخزد، مانند قورباغه بپرد، مانند اسب یورتمه برود یا مانند خرس چهار دست و پا راه برود. مهارت‌هایی که در این بازی توسعه می‌یابد پریدن روی یک پا و سریع گام برداشتن است.

مراحل بازی راه رفتن خرسی را یاد بگیرید.

۲. بالا گرفتن بادکنک

در یک روز آرام و بدون باد در فضای باز یا در خانه، از بچه‌هایتان بخواهید از دست‌هایشان یا یک تختهٔ فومی استخر یا همام تخته شنا برای نگه داشتن بادکنک در هوا استفاده کنند و ببینید چه مدت می‌توانند بادکنک را از زمین دور نگه دارند. مهارت‌های توسعه‌یافته در این فعالیت شامل ضربه زدن و مهارت والیبال است، یعنی ضربه زدن به توپ قبل از تماس آن با زمین.

۳. پریدن توی گودال‌ها

ترجیحاً بیرون از خانه و در چاله‌های به جا مانده از باران که به نظر کودکان دو ساله یک جور «آب شکلاتی» می‌آید، ضدآب‌ترین لباس‌های بچه‌هایتان را به آنها بپوشانید و بگذارید داخل گودال‌ها و از روی گودال‌ها بپرند. مهارت توسعه‌یافته در این فعالیت پریدن است.

۴. طراحی‌های اسفنجی

در یک روز گرم و تابستانی، تعداد زیادی اسفنج جمع کنید، یک وان آب برای خیس کردن اسفنج‌ها بیاورید و از فرزندانتان بخواهید اسفنج‌های خود را به دیوار یا سطح سیمانی پرتاب کنند تا طرح‌هایی خلق کنند. اسفنج‌ها همچنین می‌توانند برای «رنگ‌آمیزی» دیوارها استفاده شوند، البته اگر خانهٔ ویلایی یا پارکینگ شخصی‌ دارید. اگر فضای خیلی مشخص یا حیاطی برای انجام این کار ندارید، می‌توانید در بالکن خانه یا حمام این بازی را انجام دهید. مهارت توسعه‌یافته در این بازی مهارت پرتاب کردن است.

۵. جست‌وجوی گنج

چه یک صندوق یا میز پر از  شن در داخل خانه باشد، چه یک جعبهٔ شن در خارج از خانه، بچه‌ها عاشق حفاری برای یافتن گنجینه‌های داخل آن هستند. اسباب‌بازی‌های کوچکی مانند دایناسورهای پلاستیکی، ماشین‌های کوچک یا تیله‌هایی را پنهان کنید و به کودکتان اجازه دهید دزد دریایی درون خود را در حین جست‌وجوی غنیمت‌ها آزاد کند. مهارت‌هایی که در این فعالیت توسعه می‌یابد، برداشتن و پایین گذاشتن اشیا و کشف ماهیت اجسام است.

۶. فرار از دست هیولا

بچه‌ها عاشق بازی تعقیب و گریز هستند، مخصوصاً با والدین یا بزرگسال دیگری که به آنها اعتماد دارند. بازی فرار از یک هیولا با جیغ‌های لذت‌بخش زیادی همراه خواهد بود. مهارت‌های توسعه‌یافته در این فعالیت دویدن، جا خالی دادن و چابکی است، اما یادتان باشد اگر کودک شما از هیولاها ترس خاصی دارد، به خصوص شب‌ها بهتر است بازی‌های دیگری را امتحان کنید.

۷. بازی با برگ‌ها

بچه‌ها عاشق برگ‌ها هستند. برگ‌ها را با شن‌کش جمع کنید و بگذارید کودکان روی تودۀ برگ‌ها بپرند، آنها را در هوا پرتاب کنند و شاخ و برگ‌های آنها را در دست‌های خود خرد کنند. اگر باغچه یا درخت ندارید، به پیاده‌روی بروید و بگذارید بچه‌ها با پای خود برگ‌های روی زمین را خرد ‌کنند و از صدای آن لذت ببرند. مهارت‌هایی که در این فعالیت توسعه می‌یابد پریدن و پرتاب کردن است.

۸. لی‌لی

بازی لی‌لی را که محبوب کودکان تمام سن‌هاست، می‌توان هم در داخل خانه و هم در خارج از خانه بازی کرد. در داخل خانه، از چسب کاغذی برای کشیدن خانه‌ها استفاده کنید و به جای سنگ از دکمه‌، جوراب‌ گلوله‌شده یا کیسۀ لوبیا استفاده کنید. در بیرون خانه هم از گچ برای کشیدن خانه‌های جدول روی زمین استفاده کنید و از سنگ یا خود گچ به عنوان نشانگر استفاده کنید. قوانین بازی ساده هستند و بازی را می‌توان به تنهایی یا با دوستان انجام داد. مهارت‌های توسعه‌یافته در لی‌لی شامل پریدن و پرتاب کردن است.

مراحل بازی لی‌لی را ببینید.

۹. پرواز بادکنک

فضای باز وسیعی را در پارک، ساحل یا مزرعه پیدا کنید، بادکنک بسازید یا بخرید، روزی را انتخاب کنید که وزش نسیم داشته باشد اما باد خیلی تندی نباشد و به تماشای لذت بردن کودکتان از دویدن با اسباب‌بازی رنگارنگش بروید. مهارت توسعه‌یافته در این فعالیت دویدن است.

۱۰. پرتاب گلوله‌های برفی

گلوله‌های برفی پادزهری عالی برای رخوت فضای سرد زمستانی است. از بچه‌هایتان بخواهید گلوله‌های برفی را روی سطحی پرتاب کنند تا مانند تابستان و بازی اسفنج‌ها طرح‌هایی خلق کنند. (به بازی شمارهٔ 4 نگاه کنید) یا یک دایره یا هدف دیگری در برف درست کنند و ببینید چقدر می‌توانند نزدیک به هدف پرتاب کنند. مهارتی که در این بازی تقویت می‌شود قدرت پرتاب است.

۱۱. شوت کردن توپ

توپ‌ها جزء اصلی بسیاری از بازی‌ها و فعالیت‌های بچه‌ها هستند. با استفاده از انواع و اندازه‌های مختلف توپ، ببینید کودکتان توپ را تا چه فاصله‌ای می‌تواند شوت کند، یا شما نقش دروازه‌بان را در مقابل یک دیوار یا حصار بازی کنید و ببینید آیا فرزندتان می‌تواند توپ را از کنار شما وارد دروزاه کند؟ مهارت رشدیافته در این بازی شوت زدن است.

۱۲. تختهٔ تعادل

استفاده از یک تختهٔ خرک ژیمناستیک تنها راه یادگیری مهارت‌های تعادلی نیست. در داخل خانه، از نوار چسب کاغذی برای ایجاد یک خط مستقیم روی زمین استفاده کنید. فرزندتان را تشویق کنید که روی آن به جلو، عقب و پهلو راه برود. در خارج از خانه، از یک تخته چوب، طناب یا خطی کشیده‌شده با گچ برای همان فعالیت استفاده کنید. هنگامی که فرزندتان بر حرکت روی یک خط مستقیم مسلط شد، خطی نیم‌دایره یا زیگزاگ اضافه کنید تا بازی کمی چالش‌برانگیزتر شود. مهارتی که در این بازی تقویت می‌شود حفظ تعادل است.

۱۳. مهمانی رقص

در داخل یا خارج از خانه، صدای موسیقی را بلند کنید، از چراغ‌ها یا تزئینات برای جذاب کردن محیط استفاده کنید و اجازه دهید بچه‌هایتان بچرخند، رقص ماکارنا را انجام دهند، مانند حیوان مورد علاقه‌شان برقصند، یا به سبک آزاد خود را سرگرم کنند. مهارت‌هایی که در این بازی تقویت می‌شود چابکی، حفظ تعادل و هماهنگی حرکتی است.

۱۴. چوب‌های کوچک

شما و فرزندتان دو چوب بردارید و یک توپ را بین خودتان پاس دهید یا از او بخواهید توپ را به سمت یک هدف پرتاب کند. در حین انجام این کار نگه داشتن چوب روی یخ یا زمین و نگه داشتن چوب با دو دست را به او یاد بدهید. مهارتی که در این بازی تقویت می‌شود ضربه زدن است.

۱۵. حباب‌بازی

این بازی در حالت ایده‌آل در فضای باز انجام می‌شود. از اندازه‌ها و انواع مختلف چوب‌های مخصوص حباب‌سازی استفاده کنید و از بچه‌ها بخواهید حباب‌های خود را فوت کنند یا خودتان آنها را فوت کنید و از بچه‌ها بخواهید آنها را تعقیب کنند. مهارتی که در این بازی تقویت می‌شود چابکی است.

۱۶. دوچرخه‌سواری

سه‌چرخه باشد یا دوچرخهٔ تعادلی، دوچرخه‌ با چرخ‌های آموزشی یا دوچرخهٔ معمولی؛ بچه‌ها همیشه دوست دارند با نیروی خود حرکت کنند و جابه‌جا شوند. مهارتی که در این بازی تقویت می‌شود حفظ تعادل است.

۱۷. گرگم به هوای ترکیبی

اگر گروهی متشکل از حداقل چهار کودک دارید که به دنبال یک بازی سرگرم‌کننده هستند، راه دوری نروید و همان بازی قدیمی گرگم به هوا با توقف را امتحان کنید. یکی از بچه‌ها را انتخاب کنید تا «گرگ» باشد و از او بخواهید بچه‌های دیگر را تعقیب کنند. هنگامی که «گرگ» بازیکنی را لمس می‌کند، او باید منجمد شود و سر جایش بی‌حرکت بماند تا زمانی که بازیکن دیگری با لمس او، انجمادش را باز کنند. هنگامی که «گرگ» همه بازیکنان را یک بار منجمد کرد، بازی دوباره با یک بچهٔ جدید به عنوان گرگ شروع می‌شود. مهارت‌هایی که در این بازی تقویت می‌شود چابکی و دویدن است.

۱۸. پر کردن سطل آب

یک لیوان و دو سطل که یکی کوچک‌تر و یکی بزرگ‌تر است به کودک خود بدهید. سطل کوچک‌تر را با فاصلهٔ کمی از سطل بزرگ‌تر قرار دهید و سطل بزرگ‌تر را با آب پر کنید. از کودکتان بخواهید از سطل بزرگ‌تر آب بردارد و سطل کوچک‌تر را با آن پر کند. برای چالش‌برانگیزتر کردن بازی، سوراخ‌های کوچکی را در فنجان یا کاسهٔ پلاستیکی قرار دهید یا از کودکتان بخواهید درحالی‌که از یک سطل به سطل دیگر حرکت می‌کند، برقصد. مهارت‌هایی که در این بازی تقویت می‌شود چابکی و حفظ تعادل است.

۱۹. هواپیما و موشک کاغذی

راه‌های زیادی برای ساخت هواپیماها یا موشک‌های کاغذی در خانه وجود دارد. آنها را در داخل یا خارج از خانه به این طرف و آن طرف پرتاب کنید و ببینید تا چه مسافتی می‌توانند پرواز کنند، یا تا چه ارتفاعی می‌توانند پرواز کنند یا این‌که آیا کودک شما می‌تواند آنها را از وسط یک شیء مانند یک حلقهٔ هولاهوپ پرتاب کند؟ مهارتی که در این بازی تقویت می‌شود قدرت پرتاب است.

۲۰. فرار از کوسه‌ها

کف اتاق نشیمن خود را که حالا قرار است اقیانوسی پر از کوسه باشد، با تخته‌های فومی شنا یا حوله‌های کوچک بپوشانید. حوله‌ها را با چسب کاغذی به زمین بچسبانید و از کودک خود بخواهید بدون این‌که توسط کوسه گرفتار شود، از روی یک کاشی به کاشی دیگر بپرد. مهارتی که در این بازی تقویت می‌شود پریدن است.

۲۱. پرتاب کیسهٔ لوبیا

کیسۀ لوبیا یا لوبیاانبانه وسیله‌ای است که در دست گرفتن و پرتاب آن برای بچه‌ها راحت است. در داخل یا خارج از خانه، از بچه‌ها بخواهید آنها را به اهدافی مانند سبد لباس‌های نشسته یا حلقهٔ هولاهوپ بیندازند. مهارتی که در این بازی تقویت می‌شود پرتاب است.

۲۲. تخم‌مرغ و قاشق

برای انجام این بازی که هماهنگی و تعادل دست و چشم را بهبود می‌دهد، به بچه‌ها یک قاشق بدهید و از آنها بخواهید یک تخم‌مرغ آب‌پز یا پلاستیکی را از یک نقطه به نقطهٔ دیگر ببرند. چقدر سریع می‌توانند بروند؟ آیا می‌توانند در حین حرکت برقصند؟ مهارت‌هایی که در این بازی تقویت می‌شود حفظ تعادل و هماهنگی حرکتی است.

۲۳. میلۀ روبان‌دار

نواری از روبان را به انتهای یک چوب حصیری یا میله‌ای بی‌خطر ببندید و به دست بچه‌ها بدهید. سپس بگویید باید با آنها برقصند. گوشه‌ای بنشینید یا همراهشان شوید تا رقص بچه‌ها و روبان‌هایشان در هوا را تماشا کنید. مهارتی که در این بازی تقویت می‌شود چابکی است.

۲۴. پیاده‌روی روی بالش

یک ردیف کوسن یا بالش را روی زمین بچینید و از کودک خود بخواهید از این طرف کوسن‌ها به سر دیگر راه برود. ممکن است آسان به نظر برسد اما مهارت تعادل آنها به چالش کشیده خواهد شد. مهارتی که در این بازی تقویت می‌شود حفظ تعادل است.

۲۵. کیک بولینگ

بولینگ معمولی را تغییر دهید و از بچه‌هایتان بخواهید از توپ‌هایی در اندازه‌های مختلف برای انداختن اشیای مختلف مانند بطری‌های خالی یا رول‌های دستمال کاغذی استفاده کنند. این کار را می‌توانید در داخل یا خارج از خانه انجام دهید. مهارت‌هایی که در این بازی تقویت می‌شود ضربه زدن و هدف‌گیری است.

بازی بولینگ در خانه را یاد بگیرید.

۲۶. بالا رفتن از درخت

درختی با شاخه‌های کم‌ارتفاع انتخاب کنید و اجازه دهید فرزندتان بالا برود. برای کمک نزدیک باشید، اما بگذارید بچه‌هایتان تلاش خود را بکنند و ببینند چقدر می‌توانند پیش بروند. مهارتی که در این بازی تقویت می‌شود حفظ تعادل است.

۲۷. تعادل کیسهٔ لوبیا

از کودکتان بخواهید یک کیسه لوبیا را روی سرش نگه دارد و بدون انداختن آن از یک نقطه به نقطهٔ دیگری برود. هرچه تسلط او در راه رفتن بیشتر می‌شود، نقاط شروع و پایان را بیشتر از هم دور کنید یا با اضافه کردن مسیر زیگزاگی یا دایره‌ای یا اشیایی که باید از بین آنها رد شوند، بازی را چالش برانگیزتر کنید. مهارتی که در این بازی تقویت می‌شود حفظ تعادل است.

مطلب بسکتبال با یک کیسه لوبیا را ببینید.

۲۸. پرش از روی امواج

وقتی برای سفر به شهری می‌روید که دریا و ساحل دارد، دست فرزندتان را بگیرد و از روی امواجی که به سمت ساحل می‌آید بپرید. مهارت‌هایی که در این بازی تقویت می‌شود پریدن و چابکی است.

۲۹. پریدن روی حباب‌

نایلون‌های حباب‌دار فقط برای بسته‌بندی اشیای شکننده نیست. یک رول از این نایلون‌ها بخرید و در روزی که به خاطر بدی هوا مجبورید در خانه بمانید، آن را به فرزندتان بدهید و بگذارید هر قدر می‌خواهد بپرد و حباب بترکاند. مهارت‌هایی که در این بازی تقویت می‌شود پریدن و چابکی است.

۳۰. هلیکوپتر

شما و همسرتان طنابی را به صورت دایره‌ای تا نزدیک زمین بچرخانید و بگذارید کودکتان بدون تماس پا از روی آن بپرد. آماده باشید که وقتی نوبت چرخاندن فرزندتان شد، شما از روی طناب بپرید! مهارت‌هایی که در این بازی تقویت می‌شود پریدن و چابکی است.

۳۱. مسیر بامانع

در داخل یا خارج از خانه، با استفاده از تخیل خود یک مسیر بامانع برای فرزندتان ایجاد کنید. از او بخواهید از زیر میزها بخزد، از روی صندلی‌ها بالا برود، از روی طناب بپرد، از یک مانع مخروطی به مانع دیگر بپرد، از داخل جعبهٔ مقوایی بخزد، از میان ردیفی از حلقه‌‌های هولاهوپ بپرد و تعدادی حیوان عروسکی را در یک سبد رخت چرک‌ها بیندازد. مهارت‌هایی که در این بازی تقویت می‌شود چابکی، حفظ تعادل و هماهنگی حرکتی است.

۳۲. پیاده‌روی در طبیعت

به طبیعت بروید و فرزندانتان را تشویق کنید که از تپه‌ها بالا بروند، از روی چوب‌ها بپرند و سعی کنند روی کندهٔ درختان تعادل خود را حفظ کنند. مهارت‌هایی که در این بازی تقویت می‌شود چابکی، حفظ تعادل و هماهنگی حرکتی است.

۳۳. جست‌وجوی محله

وقتی فرزندتان دیگر نیازی به کالسکه ندارد و می‌توانید با او در محلۀ خود قدم بزنید، فهرستی از چیزهایی برای جست‌وجو کردن تهیه کنید. آیا می‌تواند یک تابلوی ایست، یک گل صورتی، چیزی دم‌دار، چیزی گرد، یک پروانه، یک زنبور، شیر آتش‌نشانی و دیگر چیزها را پیدا کند؟ وقتی آنها را پیدا کرد آن آیتم‌ها را از فهرست خط بزنید یا از گوشی خود برای گرفتن عکس استفاده کنید تا بعداً با هم مرورشان کنید. مهارت‌هایی که در این بازی تقویت می‌شود چابکی و حفظ تعادل است.

۳۴. پریدن در آب‌‌پاش

اگر حیاط دارید، یک آب‌پاش باغچه مخصوص آبیاری قطره‌ای در حیاط خود نصب کنید و از بچه‌هایتان بخواهید با حرکات حیوانات از روی آب بپرند یا با آن برقصند. اگر همزمان شعری بخوانند ممکن است آب توی دهانشان برود و حسابی بخندند. البته اگر خانهٔ ویلایی دارید یا همسایه‌هایی که به اندازهٔ شما بچه‌ها را دوست دارند! مهارت‌هایی که در این بازی تقویت می‌شود چابکی، جفت‌پا پریدن و پریدن روی یک پاست.

۳۵. گرفتن توپ

بچه‌ها گرفتن توپ را با سرعت‌های متفاوتی یاد می‌گیرند، اما تمرین کردن این مهارت می‌تواند با یک توپ سبک شروع شود، مثلاً یک بادکنک یا یک جسم نرم مانند یک جفت جوراب گلوله‌شده. این وسایل نسبت به یک توپ سنگین یا کوچک ساده‌تر به نظر خواهد رسید. در ابتدا هنگام پرتاب توپ نزدیک کودک خود بایستید و هرچه در گرفتن توپ تسلط بیشتری یافت، دورتر بروید. مهارتی که در این بازی رشد می‌کند مهارت گرفتن است.

در مورد توپ‌بازی با بچه‌ها بیشتر بدانید.

۳۶. اسکیت داخل خانه

از فرزندانتان بخواهید که هر یک از پاهای خود را روی بشقاب یک‌بارمصرف کاغذی، حولهٔ نازک صورت، یا تکه‌های مربعی نمد بگذارند و مانند اسکیت‌بازها روی پارکت یا فرش لیز بخورند. موسیقی پخش کنید و بگذارید با ضرباهنگ اسکیت کنند. مهارتی که در این بازی رشد می‌کند حفظ تعادل است.

۳۷. اسکیت‌سواری

یک اسکیت و کلاه ایمنی مناسب تهیه کنید و به یک پیست اسکیت بروید. هوای تازه و شاید شکلات داغ بعد از آن، هر نوع اسکیتی را لذت‌بخش‌تر می‌کند. مهارت‌هایی که در این بازی رشد می‌کند چابکی، حفظ تعادل و هماهنگی حرکتی است.

۳۸. تی‌بال

با یک پایهٔ پلاستیکی تی‌بال، چوب و توپ تی‌بال، بچه‌ها می‌توانند حرکت قوس‌دار دست خود را در داخل یا خارج از خانه تمرین کنند. محکم ضربه بزنید. مهارتی که در این بازی رشد می‌کند مهارت ضربه زدن است.

۳۹. پرش طولی

فرزندتان چقدر می‌تواند بپرد؟ او را به چالش بکشید و بگویید توی خانه روی خطوطی که با چسب کاغذی روی زمین کشیده‌اید یا در فضای باز روی چمن یا شن بپرد. مهارتی که در این بازی رشد می‌کند پریدن است.

۴۰. یوگا

بچه‌ها در این سن می‌توانند انواع حرکات یوگا را یاد بگیرند. کلاس‌ یوگایی در باشگاهی نزدیک خانه یا یک استودیوی یوگا پیدا کنید یا حرکات و پوز‌هایی مانند پوز درخت، پوز سگ یا سلام بر خورشید را به فرزندان خود بیاموزید. مهارتی که در این بازی رشد می‌کند حفظ تعادل است.

برخی از حرکات یوگا با کودک را یاد بگیرید.

۴۱. سورتمه‌سواری

برای بچه‌ها، احساس سر خوردن از تپه روی یک سورتمه با هیچ احساس دیگری قابل مقایسه نیست. با این حال، برای تضمین این‌که سورتمه‌سواری ادامه یابد، به یاد داشته باشید که فرزند شما نه تنها از تپه به پایین سر می‌خورد، بلکه باید دوباره از آن بالا برود. تپه‌ای انتخاب کنید که بچه‌ها بتوانند بارها و بارها از آن بالا بروند. مهارتی که در این بازی رشد می‌کند چابکی است.

۴۲. موسیقی‌بازی

چه سازهای واقعی را در خانه داشته باشید و چه تنها قابلمه و تابه باشد، بچه‌ها عاشق سروصدا کردن هستند. یک گروه از بچه‌ها را جمع کنید و با در دست گرفتن ابزارهای مختلف، یک عید واقعی یا ساختگی را جشن بگیرید و از دوستان و همسایه‌ها پذیرایی کنید. مهارتی که در این بازی رشد می‌کند چابکی، هماهنگی حرکتی و شناخت اشیاست.

نقش موسیقی در زندگی بچه‌ها را بدانید.

۴۳. آواز و ترانه‌خوانی

با هم ترانه‌ای بخوانید یا آهنگ‌های ضبط‌شده‌ای پیدا کنید که بچه‌ها را ترغیب کند بدن خود را به شیوه‌های مختلف حرکت دهند. مهارتی که در این بازی رشد می‌کند چابکی است.

۴۴. دو و میدانی رنگی

در یک راهرو، پیاده‌رو یا پارک، چهار دایره یا مربع بکشید و آنها را با رنگ‌های مختلف گچ رنگ کنید. یک رنگ را اسم ببرید و از فرزندتان بخواهید به آن ناحیه بدود. به اسم بردن از رنگ‌های مختلف با ترتیب‌های متفاوت ادامه دهید. مهارتی که در این بازی رشد می‌کند دویدن است.

۴۵. شرابه‌های در

یک شرابه یا رشته‌های آویزان از چارچوب در را از یک فروشگاه ارزان خریداری کنید یا روبان‌ها و نوارهای رنگی را از چهارچوب دری در خانه آویزان کنید. هنگام دویدن، پریدن یا رقصیدن کودک و عبور از میان نوارها، مطمئن شوید که هیچ‌کس آن طرف در نباشد. مهارتی که در این بازی رشد می‌کند دویدن و چابکی است.

۴۶. پرتاب توپ ساحلی با پتو

از دو یا چهار کودک بخواهید گوشه‌های یک پتوی سفری سبک یا حوله‌ای را بگیرند. یک توپ ساحلی را روی پتو بیندازید و به صدای خنده بچه‌ها در حین بالا انداختن توپ و گرفتن آن گوش دهید. مهارت‌هایی که در این بازی رشد می‌کند پرتاب کردن و گرفتن است.

۴۷. قایم‌باشک یا قایم‌موشک

بچه‌ها می‌توانند خود یا اشیایی مانند عروسک‌های خود را در این بازی محبوب تمام کودکان دنیا پنهان و دوباره پیدا کنند. مهارتی که در این بازی رشد می‌کند چابکی است.

۴۸. پایین‌‌تر و پایین‌تر

چقدر می‌توانید پایین بروید؟ اشیایی معین کنید که کودک باید با قوس دادن بدن خود از زیر آنها رد شود بدون این‌که دست‌هایش با زمین تماس پیدا کند. این اشیا می‌توانند شامل نودل استخر یا طناب باشند و این بازی سرگرم‌کننده هم در داخل خانه و هم در فضای بیرون قابل انجام است.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط