مشکلات تغذیه: کمبود وزن کودک ۱۲ تا ۲۴ ماه

مشکلات تغذیه: کمبود وزن کودک ۱۲ تا ۲۴ ماه

کمبود وزن یکی از مشکلات تغذیه در کودکان نوپاست که در این مطلب می‌توانید با علل و راهکارهای برطرف کردن آن آشنا شوید.

علت مشکل کمبود وزن کودک و راهکارها

در هر بار مراجعه‌ و ویزیت پزشکی فرزندتان، او قد و وزن کودک را اندازه‌گیری می‌کند و از این عددها برای ترسیم منحنی رشد کودک استفاده می‌کند. اگر وزن‌گیری فرزندتان از این منحنی عقب بماند، باید آن را جدی بگیرید و با کمک پزشک دلایل احتمالی وزن‌گیری کُند فرزندتان را بررسی کنید.

نداشتن وزن مناسب یا کاهش وزن کودکان اغلب نتیجه‌ٔ سخت‌گیری زیاد در انتخاب نوع غذاست. اگر این‌طور باشد، سعی کنید اضطراب و استرس را از زمان تغذیه و وعده‌های غذایی حذف کنید، یعنی وقتی کودکتان غذا نمی‌خواهد، او را مجبور به خوردن غذا نکنید اما حتماً میان‌وعده‌های سالمی فراهم کنید تا هر زمان که می‌خواست بتواند بخورد.

میزان آب‌میوه‌ٔ مصرفی فرزندتان را نیز ارزیابی کنید. کارشناسان طب اطفال، نوشیدن بیش از ۱۱۸ میلی‌لیتر آب‌میوه در روز را برای بچه‌های یک تا سه ساله و بیش از ۱۷۷ میلی‌لیتر را برای بچه‌های چهار تا شش ساله مناسب نمی‌دانند. پر شدن شکم کودکان با آب‌میوه می‌تواند اشتهای آنها را کاهش دهد.

گاهی نیز ممکن است کودک شما یک بیماری زمینه‌ای داشته باشد که پزشک برای تشخیص قطعی آن نیاز به بررسی بیشتر دارد که لازم است به این مورد توجه کنید و آن را پشت گوش نیندازید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط