یک کودک هشت ساله چطور برای معاینات پزشکی سالانه بررسی می‌شود؟

در چک‌آپ سلامت هشت سالگی کودکتان انتظار چه چیزی را داشته باشید؟ پزشک اطفال کودک شما چه خواهد کرد و ویزیت پزشکی کودک در هشت سالگی چگونه است؟ در این مطلب با ویزیت، چک‌آپ، واکسیناسیون و معاینات کودک هشت ساله آشنا خواهید شد.

ویزیت پزشک: چک‌آپ هشت سالگی

در هشت سالگی، فرزند شما ممکن است بلوغ را شروع کند یا در مورد آن کنجکاو باشد. اگر فرزندتان می‌خواهد به تنهایی با پزشک صحبت کند، نگران نباشید. برعکس، باید خوشحال باشید که فرزند شما در مورد این نگرانی‌ها با کسی صحبت می‌کند. شما می‌توانید از پزشک کودک خود انتظار داشته باشید که:

  • قد و وزن فرزندتان را اندازه‌گیری کند تا مطمئن شود که او با سرعت سالمی رشد می‌کند و اضافه وزن یا کم‌وزنی ندارد.
  • فشار خون او را بررسی کند.
  • قلب و تنفس کودکتان را ارزیابی کند.
  • سابقهٔ واکسیناسیون فرزندتان را نگاه کند و هر واکسنی را که نیاز دارد، یادآوری کند.
  • شنوایی او را بررسی کند.
  • برای بررسی ساختار و همترازی چشمان فرزندتان و توانایی او در حرکت دادن درست آنها یک معاینه‌ٔ چشم انجام دهد.
  • برای چک کردن ستون فقرات کودک، از فرزندتان بخواهد که بایستد و سپس خم شود و انگشتان پایش را لمس کند، تا پزشک بتواند وضعیت ستون فقرات او را بررسی کند.

خود شما نیز اگر در مورد توضیح برخی مسائل دشوار برای کودکان مثل صحبت دربارهٔ رابطه‌ٔ جنسی با کودک؛ در صورت سؤال پرسیدن خود کودک، نگرانی دارید یا اطلاعات بیشتری می‌خواهید، با پزشک فرزندتان صحبت کنید. اگر نمی‌دانید چگونه می‌توانید این موضوعات را با فرزند خود مطرح کنید، مطالب مادرشو در رابطه با توضیح موضوعات سخت به کودکان را مطالعه کنید.

سؤالات پزشک از والدین کودک در معاینات هشت سالگی

یک پزشک اطفال خوب موارد زیادی را بررسی می‌کند، در هر ملاقات وقت کافی می‌گذارد و سؤالاتی از والدین می‌پرسد. برخی از نکاتی که ممکن است پزشک در مورد کودک هشت سالهٔ شما بپرسد یا خودتان باید به آنها توجه داشته باشید شامل موارد زیر است:

تغذیهٔ فرزندتان چگونه است؟

در هشت سالگی، کودک شما قادر به آماده کردن میان‌وعده برای خودش است. پس می‌تواند هر غذای نامناسبی را، به خصوص از فروشگاه و بوفهٔ مدرسه بخرد. در مورد تغذیهٔ کودکان دو تا هشت ساله بیشتر بدانید.

آیا فرزند شما ۱۰ ساعت در شب می‌خوابد؟

آیا وقتی بیدار می‌شود بشاش و تازه‌نفس به نظر می‌رسد؟ اگرچه ممکن است او بخواهد تمام شب بیدار بماند، اما خوابیدن بین ساعت ۸ تا ۹ شب مناسب است. در مورد راهکارهای خواب خوب برای کودکان هشت ساله بدانید.

وضعیت مدرسه چطور است؟

حالا که او به اندازهٔ کافی بزرگ شده است که بتواند به تنهایی از خانه بیرون برود، مهم است اطمینان حاصل کنید که اصول ایمنی را رعایت می‌کند. آیا در مدرسه احساس امنیت می‌کند؟ بسیاری از بچه‌های هشت ساله داستان‌هایی دربارهٔ خشونت در مدرسه می‌شنوند و شاید کمی از آن بترسند. همچنین پزشک می‌تواند بررسی کند که آیا کودک شما در مدرسه در معرض قلدری بچه‌های دیگر قرار گرفته است یا خیر؟

در مورد نکات ایمنی کودک بیرون از خانه دقیق و کامل بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط