رفتارهایی که سلامت جنسی شما را به خطر می‌اندازد

دیوار داروخانه‌ها و عطاری‌ها پر است از تبلیغ داروی تقویت قوای جنسی که خیلی از آنها ممکن برای زوج مضر باشد. اما چرا این‌قدر این بازار رونق دارد؟ شاید برای اینکه زندگی‌های ما از شکل سالم درآمده و دائم داریم برای هر مشکلی دارویی می‌خوریم. این راه خوبی نیست. یک روز باید خودمان به داد خودمان برسیم و خانه‌مان را از این همه دارو خالی کنیم. برای این‌ کار باید عادت‌های بدمان را بشناسیم و آن را به مرور از زندگی‌مان حذف کنیم. امروز به هفت عادت بدی که باعث می‌شود رابطهٔ جنسی کمرنگ شود می‌پردازیم و راه‌های از بین بردن آنها را یاد می‌گیریم.

فست‌فود زیاد می‌خورید

همهٔ وعده‌های غذایی‌تان را با فست‌فود پر می‌کنید؟ در همهٔ دورهمی‌های دوستانه شما پیتزا و سیب‌زمینی سرخ‌شده را انتخاب می‌کنید؟ این دیگر چه رژیم غذایی‌ای است! شما دارید بدنتان را با چربی و قندهای ساده پر می‌کنید. این‌ کار ممکن است جریان خونتان را کاهش دهد و بر سلامت شما و تمایل به رابطه تأثیرگذار باشد.

یک تصمیم بزرگ بگیرید. به جای استفاده از فست‌فودها سبزیجات، میوه‌ها و پروتئین‌های گیاهی مثل آجیل و لوبیا را در برنامهٔ‌ غذایی‌تان بگنجانید. یک برنامهٔ غذایی سالم انرژی بسیار بیشتری به شما هنگام رابطهٔ جنسی می‌دهد.

نمک زیادی می‌خورید

اگر دائم یک نمکدان دستتان است و روی همه‌ چیز نمک می‌پاشید یا اینکه قبل از چشیدن غذا به آن نمک می‌زنید، ‌باید بدانید که با خوردن غذاهای شور احتمال افزایش فشار خون را در بدنتان به وجود می‌آورید. افزایش فشار خون از طرف دیگر باعث می‌شود میل جنسی شما کاهش یابد.

خیلی از ما واقعاً وقتی برای غذا درست کردن نداریم و غذاهای نیمه‌آمادهٔ سوپرمارکت‌ها را ترجیح می‌دهیم. اما باید بدانیم غذایی که می‌خوریم باید سلامت ما را تضمین کند نه اینکه به ما آسیب برساند. پس به جای این غذاهای پر از سدیم سعی کنید غذاهای سالم خانگی را در برنامه‌تان بگنجانید. یاد بگیرید که غذاهای آسان و سریع بپزید و برای بدنتان ارزش قائل شوید. خوب است به جای نمک زیاد با ادویه‌ها و گیاهان خوش‌بو به غذاهایتان طعم بدهید.

استرس زیادی دارید

در طول روز فشارهای روزمره، نگرانی‌های مالی، استرس‌های کار و هزاران چیز دیگر ممکن است ذهنتان را پر ‌کند. اگر در طولانی‌مدت این همه استرس را تحمل کنید، هورمون‌های استرس در خونتان جریان می‌یابند و سلامت و میل جنسی را از شما می‌گیرند.

دنبال دلیل استرس خود باشید و سعی کنید آن را به بهترین شکل برطرف کنید. اگر در کار مشکلی دارید، با رئیس‌ خود حرف بزنید تا کمی استرس خودتان را کمتر کنید. اگر دلیل استرس را نمی‌دانید ایدهٔ خوبی است که روزانه چند دقیقه‌ای در یک پارک یا کتاب‌فروشی قدم بزنید، به کلاس یوگا بروید یا یک فیلم کمدی ببینید و تا می‌توانید بخندید.

سرتان خیلی شلوغ است

وقتی سرتان خیلی شلوغ می‌شود یا یک بچه به خانواده‌تان اضافه می‌شود معمولاً اولین چیزی که زوج‌ها فراموش می‌کنند داشتن رابطهٔ جنسی است. ممکن است در طول روز آن‌قدر به مشغله‌ها و کارهای نیمه‌تمام فکر کنید که یادتان برود باید یک رابطهٔ صمیمی با همسرتان داشته باشید.

یادتان باشد که نباید بگذارید رابطه‌تان کمرنگ شود و حتی وقت نکنید که راجع به اتفاقات روز با همسرتان حرف بزنید. شما و همسرتان همچنان احتیاج دارید که در کنار هم آرامش را به دست بیاورید و داشتن رابطهٔ‌ عمیق احساسی می‌تواند شما را برای مدتی از فکر کردن به مشغله‌هایتان آزاد کند.

بدنتان را دوست ندارید

اگر خودتان را در آینه نگاه می‌کنید و دائم به خودتان غر می‌زنید یا مکرراً از دیگران راجع به بدنتان سؤال می‌کنید، خواهش می‌کنیم این‌ کار را کنار بگذارید. کمی با خودتان منصف باشید و خودتان را سرزنش نکنید. این کارها باعث می‌شود که در قدم اول اعتماد به نفستان را از دست بدهید و در قدم بعد رابطهٔ جنسی‌تان را. آدم‌هایی که به بدن خودشان حس خوبی ندارند مطمئن هستند که نمی‌توانند رابطهٔ خوبی داشته باشند. زمانی که خانم نسبت به اندام خودش بداخلاق است این پیام را به همسرش هم می‌دهد.

خودتان را دوست داشته‌ باشید و با این‌ کار به خودتان انگیزهٔ تغییر بدهید. شاید کمی چاق باشید، اما در عوض زن باهوشی هستید که توانایی تغییر و قدم گذاشتن در راه سلامت را دارد. سعی کنید به خودتان انرژی و امید بدهید و از آدم‌هایی که دائم ظاهرتان را قضاوت می‌کنند دوری کنید.

با همسرتان حرف نمی‌زنید

بعضی از خانم‌ها از حسشان در رابطه با همسرشان صحبت نمی‌کنند و اگر مشکلی باشد در دلشان نگه می‌دارند. همین باعث می‌شود که هر بار مشکلات تکرار شود و آنها از داشتن رابطه با همسرشان لذت نبرند. اگر شما هم حرف‌هایی راجع به رابطه‌تان دارید، حتماً آن را به همسرتان بگویید. نگران نباشید که چطور با آن کنار می‌آید. او باید راجع به احساس شما بداند و اگر مشکلی هست، هر دو با هم آن را حل کنید.

سعی کنید بدون اینکه او را سرزنش کنید با او حرف بزنید. بهتر است موقع شروع حرف‌هایتان بگویید «من» به جای اینکه بگویید «تو». یعنی اگر مشکلی هست بگویید: «من احساس می‌کنم...» نگویید: «تو این مشکل را داری...»

سیگار می‌کشید

آیا کسی هست که مضرات سیگار را نداند؟ برای همهٔ ما از روز روشن‌تر است که سیگار تمام ابعاد سلامت را به خطر می‌اندازد و متأسفانه امروزه زنان و مردان زیادی از آن استفاده می‌کنند. مواد شیمیایی موجود در تنباکو می‌تواند اثرات نامطلوبی بر جریان خون داشته باشند و در کنار تمام مشکلات دیگر باعث کاهش میل جنسی شوند.

بیشتر از قبل به بدنتان اهمیت بدهید و با ترک سیگار و دخانیات دیگر زندگی سالمی را پیش بگیرید. خوب است برای ترک سیگار با یک پزشک مشورت کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط