مراقبی به نام پرستار بچه

مراقبی به نام پرستار بچه

بعد از صحبت و مشورت با پزشک کودکتان و اشخاص آگاهی که در این زمینه تجربه‌های خوبی دارند؛ که البته جدا از تصاویر و خبرهایی است که در شبکه‌های اجتماعی خوانده‌اید و شنیده‌اید، و مهم‌تر از همه پس از هماهنگی لازم با همسرتان، اگر ترجیح می‌دهید که مراقبت از کودک در خانهٔ خودتان انجام شود تا هر روز صبح مجبور نباشید کودک را به یک مهدکودک بفرستید، پرستار بچه می‌تواند گزینهٔ خوبی برای شما باشد. در این مطلب می‌توانید با امکان و شخص مراقبی به نام پرستار بچه آشنا شوید.

پرستار بچه

برخی از والدین برای کودکشان مراقبت شخصی و انحصاری می‌خواهند و ترجیح می‌دهند این آزادی را داشته باشند که هر چیزی، از خواب گرفته تا میان‌وعده‌های فرزندشان را لحظه به لحظه زیر نظر داشته باشند. برخی از پرستاران بچه حتی آموزش‌های تخصصی یا تجربهٔ مراقبت از نوزادان، دو یا چندقلوها یا کمک به کودکان برای داشتن عادات یک خواب خوب را دارند.

مسلماً این مراقبت و تغذیهٔ عاطفی بیشتر، بدون هزینه نیست و احتمالاً هزینه‌ای که باید به یک پرستار بچه بپردازید بیشتر از هزینهٔ مهدکودک است اما برخی از والدین با دانستن تمام این موارد باز هم تمایل دارند که یک پرستار بچه داشته باشند که یک انتخاب شخصی است.

نظرات کارشناسان در مورد پرستار بچه

کارشناسانی که طرفدار مراقبت انحصاری از کودک هستند معمولاً پرستار بچه را ترجیح می‌دهند، زیرا این شیوهٔ مراقبتی امکان توجه متمرکز روی تنها یک کودک را فراهم می‌کند که به ویژه برای کودکان زیر یک سال اهمیت دارد. اما برخی پژوهش‌ها نیز حاکی از آن است که آنچه در مورد مراقبت از کودکان مهم است چگونگی و کیفیت مراقبت است و نه نوع آن که با داشتن تجربه و میزان مهارت یک مربی می‌توان آن را عملی کرد.

اگر شما پرستاری دارید که نه تنها باتجربه، قابل اعتماد و دلسوز است، بلکه نیازهای تکاملی و عاطفی کودک را می‌شناسد و به آن پاسخ می‌دهد، در آن صورت شرایطی کاملاً نزدیک به ایده‌آل دارید و اگر مراقبت پرستار را برای برنامه‌ریزی بازی با کودکان دیگر یا دیگر فرصت‌های تعامل و معاشرت اجتماعی همراه کنید، شرایطی دارید که کودکتان را به قدر کفایت و در مسیری درست شکوفا خواهد کرد.

با این حال گاهی ارزیابی پرستار دشوار است، زیرا شما در خانه نیستید تا کامل روی عملکرد او نظارت کنید. دوربین‌های مدار بسته نیز هم هزینه‌بر است و هم نیازمند پیگیری تمام‌وقت برای مشاهدهٔ پرستار در تمام لحظات، بنابراین اگر مطمئن نیستید که پرستار کودک شما کارش را خوب انجام دهد، به دنبال یک مهدکودک خوب باشید.

سؤالات اصلی در مورد مراقبت پرستار بچه

اگرچه داشتن کسی که در خانهٔ خودتان از فرزندتان مراقبت کند ایده‌آل به نظر می‌رسد اما پیدا کردن یک پرستار خوب نیاز به تلاش زیادی دارد. همچنین اگر بخواهید او پیش شما بماند باید کارفرمای خیلی خوبی باشید.

ملاحظاتی قانونی برای استخدام یک پرستار بچه وجود دارد که لازم است آنها را رعایت کنید. اگر شما توان و حوصلهٔ کافی برای انجام کارهای اداری لازم برای استخدام پرستار را دارید و آمادگی آن را نیز دارید که وقت لازم برای ایجاد یک رابطهٔ خوب با پرستار بچه و تلاش برای حفظ آن را بگذارید، این نوع مراقبت می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما و خانواده‌تان باشد. برخی از سؤالات اصلی و مهمی که برای شروع می‌توانید در مورد مراقبت پرستار بپرسید می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط