برگ‌بازی با کودک

برگ‌بازی با کودک

در سن دو و سه ماهگی به نظر می‌رسد کودکتان کنجکاوی پایان‌ناپذیری نسبت به جهان اطرافش دارد و از دیدن چیزهای جدید هیجان‌زده می‌شود. شما هم احتمالاً زمان زیادی را در بیرون از خانه یا درون اتاق‌ها صرف پیدا کردن مناظر و چیزهای جدیدی می‌کنید که به او نشان دهید. در این مطلب می‌توانید با یک فعالیت مفید برای بازی با کودکان شیرخوار آشنا شوید.

سن مناسب برای این بازی

این فعالیت برای یک کودک از شش هفتگی تا سه ماهگی‌اش مناسب است. مهارت‌های رشدیافته طی این فعالیت، رشد بصری کودکتان است. وسایل مورد نیاز برای این بازی شامل چند برگ با رنگ‌های متفاوت از گیاهان و درخت‌ها و یک چسب نواری است.

نحوهٔ انجام بازی

این دفعه که کودکتان را برای پیاده‌روی بیرون می‌برید، چند برگ رنگ روشن از روی زمین جمع کنید تا به او نشان دهید. اما اگر فصل پاییز نیست، چند برگ به رنگ‌ها و شکل‌های مختلف پیدا کنید و بعد ساقهٔ برگ‌ها را به سایبان کالسکه‌اش چسب بزنید. این برگ‌ها آویزهای طبیعی فوق‌العاده‌ای خواهند بود، زیرا حتی کمترین باد هم آنها را در بالای سرش به رقص و حرکت درمی‌آورد.

نکتهٔ ایمنی که باید بدانید این است که اگر کودکتان یاد گرفته که چیزها را بگیرد و بقاپد، اطمینان پیدا کنید که برگ‌ها در محدودهٔ دسترسی‌اش نیست تا خیلی زود از بین نروند و این فعالیت کمی طولانی‌تر شود.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید