رشد کودک در هفتهٔ اول ماه هشتم تولد

رشد کودک در هفتهٔ اول ماه هشتم تولد

کودک شما حالا هفت ماهه شده است و تا چند ماه دیگر یک سالگی‌اش را جشن می‌گیرید. باز هم لازم است بدانید که تمام کودکان منحصربه‌فرد هستند و مراحل رشد را با سرعت خاص خود طی می‌کنند. نمودارهای رشد کودک نیز فقط نشان می‌دهند که کودک شما چه پتانسیلی دارد. اما در هر صورت اگر ابهام و سؤالی در رابطه با رشد کودکتان دارید، بهتر است دربارهٔ آن با پزشک کودکتان صحبت کنید. در این مطلب می‌توانید با زندگی یک کودک شیرخوار در هفتهٔ اول از هشتمین ماه تولدش آشنا شوید.

مهارت‌های شناختی

کودک شما اکنون به طور فعال در بازی‌هایی مثل پنهان‌سازی اشیا درگیر می‌شود. شما می‌توانید یکی از اسباب‌بازی‌های محبوبش را روی زمین قرار دهید و آن را با یک پارچه بپوشانید. پارچه را کنار بزنید و بگویید: «اینجاست!»، بعد پارچه را روی آن بکشید و دوباره این کار تکرار کنید تا واکنشش را ببینید.

برای تفریح بیشتر، یک شیء را زیر چیزی پنهان کنید و منتظر بمانید که کودک آن را کشف کند. این از ساده‌ترین راه‌ها برای مشغول نگه داشتن یک کودک در این سن است. فرزند شما حالا به یاد دارد که یک اسباب‌بازی فنری پس از پایان موسیقی از آن بیرون می‌پرد، با این حال هنوز هم هر بار به آن می‌خندد. کودک همچنین قادر به تشخیص تن و لحن‌های مختلف صدا خواهد بود و ممکن است به گریه بیفتد اگر با او با خشونت حرف بزنید.

کتاب‌ها و بازی‌ها

از آنجا که کودکان معمولاً قابل پیش‌بینی بودن را دوست دارند، از تکرار یک بازی یا خواندن دوباره و دوبارهٔ یک کتاب لذت می‌برند. بهتر است سعی کنید علاوه بر کتاب‌های جدید، قصه‌های قدیمی و کلاسیک را هم برای او بخوانید و بازی‌های بچگی خودتان را هم با او بازی کنید.

لیوان مخصوص کودک

کودکتان ممکن است در این سن، غذا خوردن با دست را شروع کرده باشد، اگرچه این کار ممکن است تا اواخر ۱۰ ماهگی هم شروع نشود. هنگامی که او غذا خوردن با دست را شروع کرد، می‌توانید یک لیوان مخصوص کودک هم به او بدهید.

بهتر است لیوان کودک، دهنی سوراخ‌دار یا نی‌دار و دو دسته داشته باشد. اگر می‌بینید کودکتان کلافه می‌شود که به خاطر نی نمی‌تواند مایع بیشتری از لیوان خود بنوشد یا اگر نمی‌داند که چگونه نی را مک بزند، در آن را بردارید تا بتواند مستقیماً از لیوان بنوشد. همچنین می‌توانید به شکل عملی به او نشان دهید که چطور لیوان را کج کند تا مایع به دهانش بریزد.

اگر کودک شما شیشه‌شیر می‌خورد، می‌توانید زودتر او را به لیوان عادت دهید، با این کار ممکن است کنار گذاشتن شیشه‌شیر برایش آسان‌تر شود و اگر خودتان به کودک شیر می‌دهید، حتی می‌توانید مرحلهٔ استفاده از شیشه‌شیر را حذف کنید و مستقیم به سراغ یک لیوان کودک بروید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط