هشت سال و سه ماه: فعالیت‌های فوق برنامه

کودک هشت سال و سه ماههٔ شما با پایان این هفته وارد هشت سال و چهار ماهگی می‌شود. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک هشت سال و سه ماهه آشنا شوید.

فعالیت‌های فوق برنامه

فعالیت‌های فوق برنامه بچه را در معرض تجربیات جدیدی قرار می‌دهد که به او در یادگیری و رشد کمک می‌کند. اما گزینه‌های زیادی وجود دارد، تصمیم‌گیری در مورد این که او را برای چه چیزی ثبت‌نام کنید می‌تواند دشوار باشد. چند نکته:

بیش از حد ظرفیتش برنامه‌ریزی نکنید: بیشتر بچه‌ها در این سن بهترین عملکرد را در حداکثر سه فعالیت فوق برنامه دارند؛ یک فعالیت اجتماعی مانند پیشاهنگی، یک فعالیت ورزشی فوتبال و یک فعالیت هنری مانند آموزش پیانو یا نقاشی. برخی از مربیان فقط یک یا دو فعالیت را به طور همزمان توصیه می‌کنند. آنها را در طول هفته پخش کنید تا فرزندتان مجبور نباشد آخر هفته‌ها از کلاسی به کلاس دیگر بدود.

ورزش‌های گروهی را به تدریج معرفی کنید: مسابقات سازمان‌یافته شامل ورزش کردن هستند اما توسط بزرگسالان هدایت می‌شوند و خودانگیختگی کمی دارند. مشارکت فرزند خود را به یک ورزش در هر فصل محدود کنید و ورزش‌های متفاوتی را در طول سال پیشنهاد کنید. همچنین از معرفی ذهنیت «ورزشکار-نخبه» در این سن پایین خودداری کنید.

کمکش کنید تا جامع و چندجانبه باشد: به او فرصت دهید طیف وسیعی از فعالیت‌ها را کشف کند. نسبت به اردوهای تابستانی که بازی را به کار تبدیل می‌کنند مانند اردوهای ورزشی، رایانه‌ای یا تحصیلی نیز محتاط باشید.

مراقب علائم هشدار باشید: خلق متغیر، عصبی بودن در مورد یک فعالیت و بهانه آوردن برای نرفتن به کلاس ممکن است نشانه‌ٔ این باشد که فرزند شما به اوقات فراغت بیشتری نیاز دارد. پس به این موضوع دقت زیادی داشته باشید.

نکتهٔ والدین: استفاده از پول نقد یا کارت بانکی

آیا می‌خواهید پول بیشتری پس‌انداز کنید؟ سعی کنید هر جا که ممکن است از پول نقد بیش از کارت اعتباری استفاده کنید. مطالعات نشان می‌دهد که افراد وقتی به کارت‌های اعتباری اعتماد می‌کنند و نه پول نقد، تقریباً ۳۰ درصد بیشتر هزینه می‌کنند.

هرچند دردسر بیشتری دارد، اما استفاده از پول نقد باعث می‌شود مردم در مورد خرید بیشتر فکر کنند، زیرا به معنای واقعی کلمه می‌توانند پول خارج‌شده از کیف پول خود را ببینند و انتزاعی بودن آن کمتر از دیدن فیش کارت بانکی است، حتی استفاده از چک یا کارت نقدی، که مانند پول نقد عمل می‌کنند می‌تواند وسوسه‌ٔ خرج کردن را بیشتر کند.

علاوه بر این که هزینه‌ٔ کمتری دارید، به فرزندتان این پیام را می‌دهید که خرید کردن از کیف شما پول خارج می‌کند، به جای این پیام که آن کارت پلاستیکی با سحر و جادو هر چیزی را ممکن می‌کند!

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط