هشت سال و ۹ ماه: بازی‌های تقویت حافظه

هشت سال و هشت ماهگی کودکتان تمام شده و او حالا یک کودک هشت سال و ۹ ماهه است. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کدوک هشت سال و ۹ ماهه آشنا خواهید شد.

بازی‌های حافظه

داشتن حافظه‌ٔ قوی به فرزند شما در دوران مدرسه کمک زیادی خواهد کرد. در این حالت بهتر می‌تواند مفاهیم کلیدی را بیاموزد و حفظ کند و نسبت به کار خود اطمینان بیشتری خواهد داشت.

بچه‌ها می‌توانند مهارت‌های حافظه را به روش‌های ساده تقویت کنند. به عنوان مثال، در مدرسه در این سن از بچه‌ها می‌خواهند که شعر حفظ کنند و حفظ کردن جدول ضرب نیز تمرین خوبی است.

شما هم فرزند خود را تشویق کنید هنگام صحبت در مورد روز خود به جزئیات اشاره کند. مثلاً تعریف کند: «توی سینما چی خوردید؟»، «کی توی اتوبوس کنار تو نشست؟»، «مهم‌ترین چیزی که معلمتون امروز به شما گفت چی بود؟»، «بقیهٔ بچه‌ها چه سؤالاتی پرسیدند؟» و سؤالاتی شبیه اینها.

نکتهٔ والدین: خرید لباس‌های نامناسب

وقتی شما از لباسی که فرزندتان عاشقش است متنفرید، چه کاری می‌توانید انجام دهید. گاهی اوقات بچه‌ها از دوستان یا اقوام خود هدایایی دریافت می‌کنند که به مذاق والدین خوش نمی‌آیند یا در فروشگاه چیزی را می‌خواهند که شما نمی‌توانید تحملش کنید. شاید پیراهنی باشد که برای یک کودک تقریباً ۹ ساله زیادی بدن‌نماست یا تی‌شرتی با عکسی نامناسب روی آن.

اگر احساس گیر افتادن می‌کنید، به یاد داشته باشید که در اینجا شما بزرگسال هستید. اگر آن لباس نامناسب را دوست ندارید، مجبور نیستید آن را بخرید. دستورالعمل‌های شما در حال حاضر به شکل‌گیری سلیقه‌ٔ کودکتان کمک می‌کند.

پس در مورد لباس‌های نامناسب جنجال به پا نکنید، بلکه با آرامش آنچه را دوست ندارید توضیح دهید و در صورت امکان به دنبال راه‌های سازش باشید. مثلاً بگویید: «این رو می‌تونی توی رختخواب بپوشی اما نه توی خیابون».

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط