هشت سالگی: اسباب‌بازی‌های خوب

هشت سالگی: اسباب‌بازی‌های خوب

با تمام شدن این هفته، کودکتان ماه اول از هشت سالگی‌اش را پشت سر می‌گذارد و هشت سال و یک ماهه خواهد شد. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک هشت ساله آشنا شوید.

اسباب‌بازی‌های وسوسه‌انگیز

هرچند بازی‌های رایانه‌ای به سرگرمی اصلی بچه‌های قرن حاضر تبدیل شده‌ است اما داشتن انواع دیگری از بازی‌ها مثل موارد زیر را هم به خاطر داشته باشید:

کیت‌های علمی و کاردستی: بچه‌های هشت ساله از خلق کردن و ساختن لذت می‌برند. کیت‌هایی که به آنها امکان می‌دهد چیزهایی بسازند، کاردستی‌های هنری و انجام آزمایشات علمی موجود در این کیت‌ها این نیاز را برآورده می‌کنند و همچنین مهارت‌های حرکتی ظریف را صیقل می‌دهند.

بازی‌های تخته‌ای و کارتی: نسخه‌ٔ الکترونیکی تمام بازی‌های کلاسیک مثل شطرنج، ماروپله، منچ و تخته نرد وجود دارد، اما بازی تخته‌ای واقعی تجربه‌ٔ عملی رضایت‌بخشی را برای فرزند شما فراهم می‌کند. در این بازی‌ها او می‌تواند بر سر قوانین بازی مشاجره کند و از احساسات لمسی همراه بازی‌ها لذت ببرد.

تجهیزات ورزشی: فقط وسایل یک ورزش خاص تیمی را فراهم نکنید. گزینه‌های مختلفی از جمله کفش اسکیت‌، توپ‌هایی برای ورزش‌های مختلف، طناب، دوچرخه، اسکوتر یا اسکیت‌بورد را در دسترسش بگذارید و کلاه ایمنی را هم فراموش نکنید.

وسایل و لوازم هنری: در خانه‌ٔ خود یک ایستگاه کاری ایجاد کنید که همیشه کاغذ، مداد، مدادرنگی و قیچی در آن حاضر باشد. هرازگاهی وسایل جدیدی به آن اضافه کنید. موادی مانند خمیر بازی، کاغذ مومی و شابلون را هم فراموش نکنید.

کتاب‌ها: با این وجود که دقیقاً بازی نیستند، اما می‌توانند کودک شما را با ماجراهای بزرگ تحت تأثیر قرار دهند و به او کمک کنند ساعت‌ها سرگرم شود.

نکتهٔ والدین: رژیم گرفتن

محققان می‌گویند، تقریباً نیمی از دختران هشت ساله رژیم گرفتن را تجربه کرده‌اند، اما چرا و موضوع چیست؟ بچه‌ها مراقب هر حرکت والدین خود هستند. اگر مرتباً درباره‌ٔ رژیم غذایی و ظاهر صحبت می‌کنید، در مقابل فرزندتان خود را وزن می‌کنید و غذایتان را محدود می‌کنید، این احتمال که فرزندتان الگوی شما را دنبال کند، بیشتر است.

مشکلی که وجود دارد این است که در این سن، او آن‌قدر سریع رشد می‌کند و انرژی می‌سوزاند که رژیم گرفتن منجر به سوءتغذیه در کودکتان می‌شود.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط