هفت سال و هفت ماه: شبکه‌های اجتماعی یا دنیای کم‌تحرکی

کودک هفت سال و نیمهٔ شما حالا وارد هفت سال و فت ماهگی شده است. در این مطلب با موضوعات جالبی در مورد زندگی یک کودک هفت ساله آشنا شوید.

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی امروزه با معرفی سایت‌ها و بازی‌های مختلف به مخاطبانی از کلاس‌های ابتدایی پایین‌تر هم دسترسی پیدا کرده‌اند. در واقع، این دنیاهای آنلاین تله‌های پرجاذبه‌ و قدرتمندی برای بچه‌های کوچک هستند. اما جذابیت آنها در چیست؟ شخصیت‌های زیبا، احساس کنترل به خاطر جابه‌جایی شخصیت‌های بازی و کنترل لباس پوشیدن آنها، بازی‌های سرگرم‌کننده و فرصت پول درآوردن و هزینه کردن آن و سایر فعالیت‌هایی است که شبیه کارهایی که بزرگسالان انجام می‌دهند.

اگرچه می‌توانید آرزو کنید که این سرگرمی باب روز را کلاً نادیده بگیرید، اما این سایت‌ها به این زودی‌ها از بین نمی‌روند. در واقع، آنها در حال تغییر شکل دادن زمان بازی بچه‌ها هستند. بهترین کار این است که در صورت امکان، غرق شدن فرزندتان در دنیای آنلاین یا دنیای کم‌تحرکی را تا آنجا که ممکن است به تأخیر بیندازید!

غیر از این هدف، حتماً با سایت‌های مورد علاقه‌ٔ فرزندتان آشنایی پیدا کنید. ببینید او چگونه از آنها استفاده می‌کند و دوست دارد کدام بازی‌ها را انجام دهد. بسیاری از آنها دربردارنده‌ٔ بازی‌های آموزشی است. همچنین اطمینان حاصل کنید که فرزند شما اصول امنیتی پایه‌ را می‌داند، مثلاً این موضوع که هرگز اطلاعات شخصی را به دیگران ندهد.

نکتهٔ والدین: رومیزی خانوادگی

اکنون که فرزند شما می‌تواند بنویسد، با افتتاح یک رومیزی خانوادگی، مناسبت‌های خاص را ویژه‌تر کنید. از همه‌ٔ اعضای خانواده بخواهید با استفاده از ماژیک پارچه اسم خود را روی آن امضا کنند و چیزی را که به خاطرش شکرگزار هستند بنویسند. هر سال این کار را انجام دهید و رشد دست‌خط کودکتان و رشد احساساتش را تماشا کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط