هفت سال و ۱۰ ماه: برنامه‌ریزی برای جشن تولد

هفت سال و ۱۰ ماهگی کودک شما تا هفتهٔ دیگر تمام می‌شود و او هفت سال و ۱۱ ماهه خواهد شد. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک هفت ساله مثل برنامه‌ریزی برای جشن تولدش آشنا شوید.

برنامه‌ریزی برای جشن تولد

همه‌ٔ بار برنامه‌ریزی برای جشن تولد کودکتان را روی دوش خود نیندازید. کودکان در سن نزدیک به هشت ‌سالگی معمولاً برنامه‌ریزهایی بالفطره هستند و دوست دارند در مورد تولدشان حق اظهار نظر داشته باشند. مواردی که بچه‌ها می‌توانند در آن به شما کمک کنند اینهاست:

فهرست مهمانان: فرزند شما احتمالاً در مورد اشخاصی که می‌خواهد دعوت کند، نظر مشخصی دارد. به‌طورکلی بچه‌ها با یک گروه کوچک از دوستان، مثلاً برای هشت سالگی‌شان حداکثر هشت نفر، بیشتر خوش می‌گذرانند تا زمانی که کل یک کلاس به تولدشان دعوت شده است.

تم مهمانی: اگر کودکتان «تم» را دوست دارد، فعالیت یا موضوع محبوب فرزندتان مثل فوتبال، باله، موسیقی، موضوعی علمی مثل نجوم یا یک تم کلاسیک ساده را انتخاب کنید.

محل مهمانی: این می‌تواند به تم مهمانی مربوط باشد، مثلاً سالن بولینگ برای تولدی با تم بولینگ. اما از برگزاری آن در خانه‌ٔ خودتان هم جالب است.

بازی و فعالیت‌ها: از علایق فرزندتان برای انتخاب بازی ها سرنخ بگیرید یا برخی از بازی‌های کلاسیک مهمانی‌های قدیمی را در نظر بگیرید.

دعوت‌نامه‌ها: بگذارید فرزندتان در نوشتن آنها کمک کند یا حداقل اسامی را روی پاکت‌های دعوت بنویسد.

تزئینات: با هم درمورد بادکنک‌ها، روبان‌ها و نوارهای تزئینی و سایر راه‌های تزئین‌ کردن سادهٔ سالن مهمانی فکر کنید.

کیک: به فرزندتان اجازه دهید تا در مورد طعم کیک و سایر مسائل کوچکی که از لحاظ پول و زحمت تفاوتی ایجاد نمی‌کنند نیز در تصمیم‌گیری همراه شما باشد.

نکتهٔ والدین: اهمیت به سلامت روان

تصمیم‌گیری در مورد زمان نه گفتن به اضافه‌کاری، جلسات کاری شبانه، مسافرت کاری یا سایر تضادهای شغلی-خانوادگی دشوار است و چیزی که به بعضی از افراد کمک می‌کند تعیین مرزهای مشخص است. مثلاً هرگز در روز تولد فرزندتان بیرون از خانه نباشید یا تعطیلات آخر هفته یا یک شب خاص را کاملاً آزاد باشید.

انعطاف‌پذیری شما ممکن است به شغلتان مرتبط باشد و شرایط اضطراری به هر حال پیش می‌آید، اما این که در ذهنتان بدانید به‌طورکلی چه چیزها و چه شرایطی پذیرفتنی است، می‌تواند اولین قدم برای تعیین محدودیت‌ و حفظ مقداری از سلامت روان شما و خانواده‌تان باشد.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط