هفت سال و ۹ ماه: دعواهای خواهر و برادر

کودک شما هفت سال و ۹ ماه دارد. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک هفت سال و ۹ ماهه مثل دعواهای خواهر و برادرها و بازی با کودکان در مسیر سفر آشنا شوید.

کدورت‌های خواهر و برادرها

هرگز خانواده‌ای وجود نداشته است که در آن دو بچه‌ همزمان در یک خانه زندگی کنند و با هم مشاجره نکنند. یک نقشهٔ سه مرحله‌ای برای مدیریت دعواهای خواهر و برادرها این است:

مشکل را تعریف کنید: اول بپرسید: «در مورد چی بحث می‌کنید؟ خوب پس، شما در مورد این که الان کنترل ریموت دست کی باشه بحث دارید».

بچه‌ها را درگیر فکر در مورد راه‌حل‌ مشکل کنید: بگویید: «بیایید ببینیم آیا می‌تونیم به دو یا سه راه برای حل این مشکل برسیم. یارین، تو چی فکر می‌کنی؟ لیا، تو نظری در مورد این که چه کاری منصفانه است داری؟» اگر یک راه‌حل خوب بین خودشان پیدا شد که مشکل حل شده است ولی اگر همچنان به دعوا ادامه دادند، به شکل زیر ادامه بدهید.

راه‌حلی را انتخاب و در مورد آن توافق کنید: یک راه‌‌حل مناسب را که خودتان پیدا کرده‌اید مطرح کنید. اما اگر آن را نپذیرفتند، با آرامش و دور از تنش روشن کنید که اگر اختلافات ادامه پیدا کند عواقبی به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال، تماشای تلویزیون آن روز ممنوع می‌شود. چون بهتر است بگذارید بچه‌ها خودشان بالاخره راه‌حل را پیدا کنند. وقتی فرزندانتان مکرراً این دستور و روش کار را با شما اجرا کردند، شاید ببینید که آنها خودشان شروع به استفاده از آن می‌کنند و در نهایت یک راه‌حل پیدا خواهند کرد.

نکتهٔ والدین: چک‌آپ سلامت

بسیاری از بچه‌ها هر ساله هنگام تولد یا شروع سال تحصیلی جدیدشان یک چک‌آپ سلامت کودک دارند. اما خود شما چطور؟

آیا تست پاپ اسمیر سالانه‌ٔ خود را انجام داده‌اید؟ آیا اخیراً معاینهٔ فیزیکی داشته‌اید؟ برنامه‌ای برای معاینات فیزیکی منظم، مثلاً در سالگرد تولد خودتان، تولد فرزندتان، آغاز سال نو یا هر زمان دیگری را مشخص کنید و به آن پایبند باشید؛ هم شما و هم همسرتان نیاز به بررسی سلامت خود دارید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط