شش سال و هفت ماه: جمع کردن کلکسیون

کودک شما همچنان در حال گذراندن روزهایی از سن شش سال و هفت ماهگی‌اش است. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک شش سال و هفت ماهه آشنا شوید.

جمع کردن کلکسیون

جمع کردن یک کلکسیون جذاب که دیگران بتوانند ببینند به فرزندتان حس غرور و افتخار می‌دهد و راهی عالی برای تشویق او به جمع‌آوری موارد بیشتر است. همچنین این کار می‌تواند باعث ایحاد عادت مرتب نگه داشتن برخی وسایلشان ‌شود. همچنین لازم نیست این کلکسیون گران‌قیمت و هزینه‌ساز باشد، بلکه منظور جمع‌آوری چیزهایی ساده، در دسترس و کاملاً بدون هزینه مثل برگ‌ها، سنگ‌ و صدف‌هاست.

قبل از شروع سازماندهی کلکسیون، او را ترغیب کنید که گنجینه‌هایش را غربال کند و چیزهای محبوبش را نگه دارد. سپس با همفکری با یکدیگر راهی برای نمایش آنها پیدا کنید.

برای جلوی دید نگه داشتن اشیای جمع‌آوری‌شده، می‌توانید قفسه‌ها، قاب‌های ویترینی دردار یا جعبه‌های شفافی تهیه کنید. سبدهای مختلف جای دنجی برای کلکسیون حیوانات عروسکی یا عروسک‌ها ایجاد می‌کند و مثلاً کلاسورها با کاورهای پلاستیکی شفاف یا آلبوم‌های عکس از کلکسیون‌های کارت یا برگ درختان محافظت می‌کنند. اگر کلکسیون فرزندتان از اشیای کوچک زیادی مانند تیله یا سنگ تشکیل شده است، به دنبال ظروفی با محفظه‌های جداگانه باشید، مثل جعبه‌ٔ جای ابزارآلات یا جعبه‌های جواهرات.

فرزند خود را تشویق کنید کلکسیدنش را مرتب و برچسب‌گذاری کند، یا به او پیشنهاد کنید که از هرچه در آن است فهرست‌برداری کند و آنها را جایی ثبت کند. به این ترتیب او در کنار کسب مهارت‌های سازماندهی، مقداری تمرین نوشتن خواهد داشت. به عنوان مثال، می‌تواند نام صدف‌ها یا سنگ‌های خود و زمان خریدن یا پیدا کردن آنها را بنویسد.

در مورد تربیت کودکان بیشتر بدانید.

نکتهٔ والدین: زمان نقض قوانین

وجود قوانین برای اداره‌ٔ خانواده و کمک به بچه‌ها در آگاهی از مرزها و محدودیت‌ها بسیار مهم است، اما با این حال هم گاهی اوقات باید آنها را نقض کنید!

اگر در تمام مدت تعطیلات آخر هفته باران باریده است، در قانون «توپ‌بازی نکردن توی خانه» یک استثنا قائل شوید. اگر فرزند شما در حال گذراندن دوران نقاهت یک بیماری است، با دادن بستنی برای شام او را کمی لوس کنید. مادامی که به او بگویید این یک استثنای خاص است، آسیبی به دنبال ندارد.

مطلب سرپیچی کودک از قوانین را ببینید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط