پنج سال و هشت ماه: مهارت نوشتن

پنج سال و هشت ماه: مهارت نوشتن

با پایان این هفته، پنج سال و هشت ماهگی کودکتان هم تمام می‌شود و او پنج سال و ۹ ماهه خواهد شد. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک پنج سال و هشت ماهه آشنا خواهید شد.

مهارت نوشتن

احتمالاً آثار خلاقانه‌ٔ کودک شما اکنون قابل تشخیص‌تر شده است، هم تصاویری که می‌کشد و هم برخی حروفی که می‌نویسد. این پیشرفت به معنای بهبود چابکی دست‌هایش است.

یک کودک پنح ساله معمولاً می‌تواند مداد را درستش نگه دارد و خطوط راست و خمیده‌ای ایجاد کند. این به او کمک می‌کند تا مثلاً برخی حروف را درست بنویسد. کار با مداد و مدادشمعی ضخیم راحت‌تر است. دو نکتهٔ کلیدی نوشتن، دانستن شکل حروف و تمرین کشیدن آنهاست. می‌توانید یک کنج مخصوص نوشتن ایجاد کنید و یک میز و صندلی سایز کودک را همراه با تعداد زیادی ابزار نوشتن و کاغذ در آن بگذارید. هرچه کاغذ بزرگ‌تر باشد، بهتر است. بچه‌ها تا زمانی که کنترل بیشتری نداشته باشند و نتوانند تمام حروف را به یک اندازه ترسیم کنند، آماده‌ٔ کاغذهای خط‌دار نیستند. همچنین هیچ نیازی به عجله نیست، بچه‌ها در مدرسه نوشتن را یاد می‌گیرند.

مطالب خواندن و نوشتن را ببینید.

نکتهٔ والدین: کنترل جسمی و عاطفی

وقتی فرزندتان یاد می‌گیرد خودش را از لحاظ فیزیکی و عاطفی بهتر کنترل کند، الم‌شنگه‌ها از زندگی شما محو می‌شود. همچنین اینکه می‌تواند برای بازه‌های طولانی‌تری به یک چیز توجه کند و می‌تواند دستورالعمل‌ها و قوانین را دنبال کند نیز تأثیر دارد.

اما، همان‌طور که احتمالاً هر روز به شما یادآوری می‌کند، این تغییر یک فرایند است نه تحولی ناگهانی. وقتی فرزندتان از خواهرش عصبانی است، هنوز ممکن است او را بزند. تکنیک‌هایی را که برای آرام کردن روان تحریک‌شده‌اش در دسترس دارد به او یادآوری کنید. نفس عمیق، فعالیت فیزیکی و استفاده از کلمات می‌تواند به او کمک کند عصبانیت خود را کنترل کند. اینها ابزارهای مفیدی برای خونسرد نگه داشتن شما نیز هستند.

مطالب روش‌های تربیت کودک را ببینید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط