پنج سال و چهار ماه: لذت بردن از موسیقی

پنج سال و چهار ماه: لذت بردن از موسیقی

کودک پنج سال و چهار ماههٔ شما طی این هفته همچنان در حال گذراندن ماه پنجم از پنج سالگی‌اش است. در این مطلب با بخشی از زندگی یک کودک پنج سال و چهار ماهه آشنا شوید.

لذت بردن از موسیقی

اگر می‌خواهید بچه‌ای عاشق موسیقی تربیت کنید، راه‌های زیادی برای وارد کردن موسیقی به زندگی او وجود دارد. چه امیدوارید فرزندتان نواختن ساز را دنبال کند و چه فقط می‌خواهید او بتواند لذت موسیقی را درک کند، این راهکارها را امتحان کنید:

  • در خانه و اتومبیل موسیقی پخش کنید و لازم هم نیست که آهنگ‌های کودکانه باشد. کودکتان را در معرض طیف وسیعی از سبک‌های موسیقی، از موسیقی سنتی، کلاسیک و جاز گرفته تا پاپ و راک قرار دهید.
  • شعرهای کودکانه و سایر آهنگ‌های ساده را برایش بخوانید و کودکتان را تشویق کنید تا در خواندن ترجیع‌بند ترانه‌های آشنا به شما ملحق شود.
  • برنامه‌های موسیقی کودکان را نگاه کنید و کودکتان را به دیدن برنامه‌های موزیکال مخصوص کودک مثل تئاتر کودکان بروید.
  • فرزندتان را به کنسرت ببرید. به دنبال برنامه‌های کودک‌محور باشید که بسیاری از ارکسترها و گروه‌های هنری ارائه می‌دهند. این برنامه‌ها کوتاه‌تر هستند و برای جلب توجه بچه‌ها آهنگ‌های شادتر و سازهای متنوعی دارند.
  • اسباب‌بازی‌های موزیکال تهیه کنید. ست‌های درام، دایره و سازدهنی، بچه‌ها را به شیوه‌ای مفرح در معرض تولید موسیقی قرار می‌دهند.
  • با ریتم برقصید. درحالی‌که ساز می‌زنید مثل سربازان قدم‌رو حرکت کنید یا یک مهمانی رقص خانوادگی در اتاق نشیمن خود برگزار کنید.

مطلب ساختن رام خانگی را ببینید و دربارهٔ تشویق کودک موسیقیدان خود بیشتر بدانید.

نکتهٔ والدین: قانون طلایی زندگی 

«قانون طلایی زندگی» چیست؟ قانون طلایی به ما می‌آموزد که با دیگران همان‌گونه رفتار کنیم که می‌خواهیم با ما رفتار شود. پس هنگامی که کودک شما به دوستش چیزی آزاردهنده گفت یا کاری آسیب‌رسان نسبت به او انجام داد، از او بخواهید تصور کند که اگر دوستش با او همان رفتار را بکند چه احساسی خواهد داشت؟

بچه‌های پنج ساله قادر به گذاشتن خود جای دیگران هستند و بنابراین می‌توانند از درد دیگران آگاه شوند. این یک درس کوچک در همدلی است، اما می‌تواند یک عمر به کار بیاید.

در مورد آموزش ارزش‌های زندگی به کودکان بیشتر بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط