پنج سال و ۱۱ ماه: آموزش شماره تلفن‌

پنج سال و ۱۱ ماه: آموزش شماره تلفن‌

حالا بچهٔ پنج سال و ۱۱ ماههٔ شما کم‌کم در حال رسیدن به روز جشن تولد شش سالگی‌اش است. در این مطلب با بخشی دیگر از زندگی یک کودک پنج سال و ۱۱ ماهه آشنا خواهید شد.

یاد دادن شماره تلفن‌ها

چگونه می‌توانید شماره تلفن و آدرس خود را به بهترین شکل به فرزندتان یاد بدهید؟ باید بدانید که بچه‌ها به شیوه‌های مختلفی یاد می‌گیرند. برخی از این شیوه‌ها به شکل زیر است:

یادگیرنده‌های بصری: برای بچه‌هایی که یادگیرنده‌ٔ بصری هستند، یعنی با دیدن یاد می‌گیرند، اطلاعات تماس خود را بنویسید و حروف و اعداد را یکی‌یکی برایش بخوانید. با هم بیرون بروید و به شماره‌ٔ روی پلاک خانه یا صندوق پستی خود نگاه کنید.

یادگیرنده‌های شنیداری: بچه‌هایی که یادگیرنده‌ٔ شنیداری هستند، برای حفظ کردن باید اطلاعات و آدرس را بارها و بارها بشنوند. شما می‌توانید اعداد را با ملودی آهنگ مورد علاقه‌ٔ او بخوانید.

یادگیرنده‌های عملی: ممکن است یادگیرنده‌های فیزیکی یا عملی به روشی عملی مانند نوشتن از روی اعداد نیاز داشته باشند. پس این مورد را با هم امتحان کنید.

برای تقویت بیشتر، از روش‌های مختلفی استفاده کنید. همه‌ٔ بچه‌های پیش‌دبستانی از طریق بازی بهتر یاد می‌گیرند، بنابراین هر کاری انجام می‌دهید، آن را مفرح کنید. از او بخواهید که از شما امتحان بگیرد و شما اعداد را جابهجا بگویید. بچه‌ها عاشق غلط گرفتن از شما هستند.

در مورد شیوه‌های یادگیری کودکان بدانید.

نکتهٔ والدین: اسباب‌بازی‌های قدیمی

آیا اسباب‌بازی‌های بیرون‌جهنده و پازل‌های دکمه‌دار هنوز باعث به هم ریختگی اتاق کودک شما می‌شوند؟ فرصتی بگذارید تا جعبه‌ٔ اسباب‌بازی‌های فرزندتان را بگردید و هر چیزی را که دیگر برای سن او کوچک شده است و علاقه‌ای به آن ندارد، بردارید یا به کسی ببخشید. اما هرگز چیزی را که کودکتان خیلی به آن وابسته است به کسی نبخشید! مطمئن شوید که اسباب‌بازی‌هایی را برمی‌دارید که او هرگز سراغی از آنها نمی‌گیرد. در این مورد خیلی دقت کنید.

بسیاری از بچه‌های پنج ساله نمی‌خواهند دیگران ببینند که آنها «اسباب‌بازی‌های بچگانه» دارند و وقتی اسباب‌بازی‌های بچه‌های کوچک‌تر از جلوی دست و پا برداشته می‌شوند، فضای بیشتری برای پیدا کردن و استفاده از اسباب‌بازی‌های خلاقانه و نمایشی، کاردستی‌های هنری، تجهیزات ورزشی، ست‌های بازی مثل ریل قطار و مصالح ساختمانی مثل انواع لگوها که اکنون واقعاً علاقه‌ٔ بچه را جلب می‌کنند، وجود دارد.

در مورد آموزش بخشندگی به بچه‌ها بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط