سه سال و هشت ماه: پازل‌ها

کودک سه سالهٔ شما حالا در هفتهٔ سوم از ماه نهم سه سالگی‌اش است. در این مطلب با بخشی از روزهای زندگی یک کودک سه سال و هشت ماهه آشنا شوید.

پازل‌ یا جورچین‌ها

پازل‌ها می‌توانند ابزاری عالی برای یادگیری باشند. پازل‌هایی که به شکل حروف الفبا ساخته شده‌اند به کودک اجازه می‌دهند فرم حروف را احساس کند و این به او در تشخیص حروف از یکدیگر کمک می‌کند. پازل‌های ساخته‌شده به شکل حیوانات و اشیای دیگر نیز همین کار را می‌کنند. فرزندتان همچنین شروع به درک این موضوع می‌کند که یک شکل از تعداد زیادی اجزا و قطعات تشکیل شده است.

پازل‌های دکمه‌داری که در جاهای خالی جداگانه‌ای جای می‌گیرند هم برای افزایش هماهنگی دست و چشم کودک و شروع استفاده از پازل‌های پیچیده‌تر و چندتکه‌ای خوب هستند. این پازل‌ها روی تکه‌هایشان قطعه‌ای چوبی دکمه‌مانند دارند که گذاشتن و برداشتن قطعه را برای بچه‌ها آسان می‌کند. برای شروع می‌توانید با کمی راهنمایی از درمانده یا کلافه شدن کودک به خاطر ناتوانی از حل پازل جلوگیری کنید. سعی کنید پازل‌هایی از تصاویری که می‌شناسد یا موضوعاتی که به آنها علاقه دارد پیدا کنید. هرچه یک پازل را دفعات بیشتری حل کند، سرعتش بیشتر می‌شود و لذت بیشتری از آن خواهد برد.

در مورد اثر حیوانات عروسکی در زندگی بچه‌ها بدانید.

نکتهٔ والدین: پرستار بچه

یک پرستار بچه‌ٔ خوب برای برخی خانواده‌ها حکم طلا را دارد. این موضوع را مادران شاغل می‌دانند. اما چطور یک پرستار بچهٔ خوب را راضی نگه دارید:

  • دستمزد خوب و عادلانه‌ای بپردازید.
  • اگر پرستارتان را برای نگهداری فرزند خود استخدام کرده‌اید، انتظار نداشته باشید که پخت‌وپز و تمیزکاری هم انجام دهد، مگر اینکه این موضوع را از قبل مشخص کرده باشید.
  • اگر مدتی طولانی بیرون خواهید بود یا اگر قرار است به کودکتان غذا هم بدهد، کار خوبی است که میان‌وعده‌هایی را هم برای خود پرستار داشته باشید.
  • قوانین و انتظارات خود در مورد مراقبت از فرزندتان را روشن کنید و اطلاعات تماس خود را به شکل کامل برایش بگذارید.
  • مهم‌تر از همه، به شکلی صادقانه و جوری که دوست دارد از او تشکر کنید.
  • برای شرایط خاص، مثلاً وقتی در زمانی خارج از وقت کارش به او نیاز دارید، دستمزد اضافی بدهید.

در مورد یک پرستار کودک خوب بیشتر بدانید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

مقاله مرتبط